Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Gőzerővel fejleszt a Toyota
A Toyota újabb modellekkel hozakodik elő, mégpedig az elektromos járművek terén. Az 1997 óta hibrideket gyártó cég most egy Prius alapokra épített szintén hibridet, és egy kis, teljesen elektromos, városi autót szeretne piacra dobni.

A cég mostanában a megszámlálhatatlan visszahívásairól válik híressé. Hibák ugyanis jönnek csőstül, bár a világ legnagyobb autógyártója talán ennyit megengedhet magának. Az idei üzleti évük második negyedének adózott nyeresége megközelítette a százmilliárd jent, ami a tavalyihoz képest majdnem ötszörös haszon. Ráadásul tíz százalékkal sikerült növelnie eladásait a tavalyihoz képest, hiszen egy negyedév alatt majdnem kétmillió kocsit adott el. Két éven belül tizenegy új hibrid modellel szeretnének megjelenni a piacon.

A megújult kínálatban tehát két modellt találunk, amiben megtalálható az elektromos hajtás. Az egyik egy villanymotorral is felszerelt hibrid. A nagyjából hétmillió forintnak megfelelő jármű a legolcsóbbak között szerepel majd kategóriájában. A Prius alapjaira épített kocsi különlegessége, hogy száz kilométeren három liternél is kevesebbet fog fogyasztani. Ráadásul évi ötvenezer modell eladásával számol a gyártó, így az egyik legsikeresebb típus lehet az európai valamint az amerikai piacokon.

A Toyota IQ alapjaira pedig egy kicsi, városi, teljesen elektromos meghajtású autót fognak építeni. A kocsi még csak a tesztfázisát kezdi meg, hiszen az egyre szigorodó biztonsági előírásoknak mindenképp meg akarnak felelni. Éppen ezért az autó piacra kerülése majd csak két év múlva várható. A gyártó nem csak a kisautó gyártásban lát rációt, hanem az akkumulátorok fejlesztésében is. Jelenleg is száz fős mérnöki gárda dolgozik az új típusú akkumulátorok kifejlesztésén. Szeretnék elérni, hogy a városi kisautó ne csak a városban, hanem annak környékén is a kitolt futásteljesítménynek köszönhetően biztonságosan használható legyen.

Hazánkban szintén kapható lesz mindkét modell, bár egyelőre nem érezhető a hatalmas siker. Hiszen a többség még azt mondja, hogy itt tíz éven belül nem lehet elektromos autó forradalom, még nem állunk készen rá. Ebben hatalmasat tévednek; hiszen már vannak változatosabbnál változatosabb elektromos járművek -ide értve a hazai tervezésűeket is - , sőt, már feltalálták azokat az akkukat, amelyekkel egyetlen töltéssel 400+ kilométer is megtehető. Már csak az infrastruktúra kiépítésére várunk.


A Magyar Elektrotechnikai Egyesületen belül a Villamos Energia Társaságnak (MEE VET) hat altagozata létezik. Ezek egyike az Energiahatékonysági és Elektromos Jármű Tagozat, amely küldetésének tekinti a hazai villamos meghajtású járművek térhódításának egészséges fejlődését.