A cég mostanában a megszámlálhatatlan visszahívásairól válik híressé. Hibák ugyanis jönnek csőstül, bár a világ legnagyobb autógyártója talán ennyit megengedhet magának. Az idei üzleti évük második negyedének adózott nyeresége megközelítette a százmilliárd jent, ami a tavalyihoz képest majdnem ötszörös haszon. Ráadásul tíz százalékkal sikerült növelnie eladásait a tavalyihoz képest, hiszen egy negyedév alatt majdnem kétmillió kocsit adott el. Két éven belül tizenegy új hibrid modellel szeretnének megjelenni a piacon.
A megújult kínálatban tehát két modellt találunk, amiben megtalálható az elektromos hajtás. Az egyik egy villanymotorral is felszerelt hibrid. A nagyjából hétmillió forintnak megfelelő jármű a legolcsóbbak között szerepel majd kategóriájában. A Prius alapjaira épített kocsi különlegessége, hogy száz kilométeren három liternél is kevesebbet fog fogyasztani. Ráadásul évi ötvenezer modell eladásával számol a gyártó, így az egyik legsikeresebb típus lehet az európai valamint az amerikai piacokon.
A Toyota IQ alapjaira pedig egy kicsi, városi, teljesen elektromos meghajtású autót fognak építeni. A kocsi még csak a tesztfázisát kezdi meg, hiszen az egyre szigorodó biztonsági előírásoknak mindenképp meg akarnak felelni. Éppen ezért az autó piacra kerülése majd csak két év múlva várható. A gyártó nem csak a kisautó gyártásban lát rációt, hanem az akkumulátorok fejlesztésében is. Jelenleg is száz fős mérnöki gárda dolgozik az új típusú akkumulátorok kifejlesztésén. Szeretnék elérni, hogy a városi kisautó ne csak a városban, hanem annak környékén is a kitolt futásteljesítménynek köszönhetően biztonságosan használható legyen.
Hazánkban szintén kapható lesz mindkét modell, bár egyelőre nem érezhető a hatalmas siker. Hiszen a többség még azt mondja, hogy itt tíz éven belül nem lehet elektromos autó forradalom, még nem állunk készen rá. Ebben hatalmasat tévednek; hiszen már vannak változatosabbnál változatosabb elektromos járművek -ide értve a hazai tervezésűeket is - , sőt, már feltalálták azokat az akkukat, amelyekkel egyetlen töltéssel 400+ kilométer is megtehető. Már csak az infrastruktúra kiépítésére várunk.
A Magyar Elektrotechnikai Egyesületen belül a Villamos Energia Társaságnak (MEE VET) hat altagozata létezik. Ezek egyike az Energiahatékonysági és Elektromos Jármű Tagozat, amely küldetésének tekinti a hazai villamos meghajtású járművek térhódításának egészséges fejlődését.