Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Egy kis túlzás
Minek is hívjuk? Városi kisautónak, vagy talán egy megdrágult Smartnak? Az új Whip Life a Wheego-tól túltesz minden gondolaton; kicsi, nem éppen egy szépség, ellenben jó drága.

A Los Angeles-i autó kiállításon bemutatkozott az a kisautó, melynek sorozatgyártása már idén decemberben megkezdődhet. Addig ugyan szeretnék elvégezni a törésteszteket, valamint kiküszöbölni az egyéb fejlesztési problémákat. A gyártó arra nem igazán gondolt, hogy a gyártás a jármű kis mérete ellenére mekkora költségekkel járhat, így utólag kiderült, hogy túltesz a Chevy Volt-on, sőt, a Nissan Leaf-en is.

A kocsi első pillantásra kifejezetten egy Smart for Two-ra hasonlít, amiben még lehet is valami, hiszen a kínaiak ezt kopírozták le, hasonlóképp a többi járműhez. Kívülről tehát nincs is rajta semmi érdekfeszítő látnivaló. Kicsi, nehéz, két személynek éppen megfelelő. A csomagtere akkora, hogy a pizza futár épphogy képes belepakolni a napi kiszállítandó adagját.
A belső tér sem ad semmi pluszt, hiszen valódi, jól nyikorgó, fröccsöntött műanyagból készült. Kapcsolók vannak a kormányon, bár az is kérdéses, hogy vajon van-e funkciójuk? A fekete és a fehér színek összhatása még nem is lenne olyan rossz, de egy piros autóban?

Akkor most inkább beszéljünk a technikáról, hátha találunk benne valami érdekfeszítőt. Az alapárban a következő extrák szerepelnek: fűtés, CD lejátszós autórádió, valamint szabványos biztonsági övek. Na jó, azért van benne elektromos ablak, illetve központi zár is, de a klímaberendezést már csak kétezer dolláros felárért kaphatjuk meg.
A beépített, húsz lóerős villanymotor 129 Nm-es forgatónyomatéra képes, ami egy kétszemélyes városi járműnek éppen megfelelő. A motor energiaellátását egy 30 kWh-s akkumulátorcsomag szolgáltatja.

Az autó tömegét tippelgetve nem biztos, hogy elsőre célba találnánk, ugyanis terheletlenül 1210 kg-ot nyom. Pedig nem is kombi, és nem is kisteherautó. Ezzel a nehézséggel a kis villanymotor mégis képes megküzdeni, hiszen végsebessége eléri a 105 km/h-t. Városi körülmények között, normális vezetési stílus mellett a kisautó akár 160 km-t is képes megtenni. Talán ez az egyetlen érv, ami mellette szól.
Mert az ára semmiképpen sem. Ugyanis ez a kis csoda huszonnégyezer euróba fog kerülni, ami 155 euróval túltesz majd a kategóriájában sokkal felszereltebb Nissan Leaf-en.