Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kisvonat
A világban egyre nehezebb új formavilágot alkotni, hiszen a rengeteg tehetséges ember millió szám ontja a leghajmeresztőbb formaterveket. A gyártók folyamatosan mutogatják prototípusaikat, ám a legtöbb még furcsa, számunkra kissé érthetetlen stílusban készült. A VW azonban teljesen egyértelmű...

Az új formaterv azonban mégsem új. Ugyan sokan most találkoznak vele először, ám a konszern már kilenc évvel ezelőtt bemutatta az észak-amerikai autó kiállításon. Azóta már sok víz lefolyt a Dunán, és most újra elővették a kis személyszállítót. Azért is tetszetős darab, mert a legnehezebb utat választották az életre keltéséhez. Ugyanis nem egyszerű dolog olyan autót tervezni, aminek már van elődje, főként akkor, ha az éppen egy kultuszautó.

Igen, a képek alapján már sejtik, a T1-es Transporterről van szó. A hatvanas években gyártott mikrobusz rengeteg verzióban jelent meg; volt belőle dobozos kivitel, platós variáció, valamint a rengeteg ablakkal ellátott kivitelek. Akkoriban népszerű volt a farmotor, nem véletlen tehát, hogy a Bogár hajtásláncát kapta. Igaz, a nem éppen erőtől duzzadó motor kissé nehézkesen vonszolta a hatalmas kasztnit, ám a maga módján, a kismozdonyra hasonlító alakjával örökre belopta magát az emberek szívébe.

Az új változat is hasonlít rá; igaz, az orra kissé döntöttebb a kisebb légellenállási tényező érdekében, de oldalról éppen olyan gömbölyded, mint ötven éves társa. A tervezők igazán egyszerű kivitelre törekedtek munkájuk során. Az előd is igazán fapados volt, a fő kezelőszerveken kívül más nem igazán volt megtalálható a járműben. Az új mikrobusz projekt is ezen elvek alapján készült. Hatalmas sík lemezfelületek borítják körbe, és csak imitt-amott szakítja meg a folytonosságot egy lámpa, vagy egy rendszámtábla.

A belső tér egyszerűen fantasztikus. Ennél puritánabb dizájnt talán nem is lehetne kitalálni. Egy az egyben az őst idézi, valahol mégis a jövőbe néz. Nincsenek bonyolult műszerek, nincs hatalmas kapcsolótábla, egyszerűen csak élvezhető. Persze mindent tud, amit a mai kor megkövetel, de miért is kellene ennél többet elárulni? A karosszéria és a kárpitok színösszeállításai szintén retro stílusban készültek, az eredeti népautó jegyeit hordozva.

A jármű műszaki részleteit tekintve a gyár semmiről sem tett említést, csak azt tudjuk, hogy sorozatgyártásba küldhetik. Reméljük, addigra elég fejlett lesz a technika ahhoz, hogy akár teljesen elektromos változat is készülhessen belőle.