Az új formaterv azonban mégsem új. Ugyan sokan most találkoznak vele először, ám a konszern már kilenc évvel ezelőtt bemutatta az észak-amerikai autó kiállításon. Azóta már sok víz lefolyt a Dunán, és most újra elővették a kis személyszállítót. Azért is tetszetős darab, mert a legnehezebb utat választották az életre keltéséhez. Ugyanis nem egyszerű dolog olyan autót tervezni, aminek már van elődje, főként akkor, ha az éppen egy kultuszautó.
Igen, a képek alapján már sejtik, a T1-es Transporterről van szó. A hatvanas években gyártott mikrobusz rengeteg verzióban jelent meg; volt belőle dobozos kivitel, platós variáció, valamint a rengeteg ablakkal ellátott kivitelek. Akkoriban népszerű volt a farmotor, nem véletlen tehát, hogy a Bogár hajtásláncát kapta. Igaz, a nem éppen erőtől duzzadó motor kissé nehézkesen vonszolta a hatalmas kasztnit, ám a maga módján, a kismozdonyra hasonlító alakjával örökre belopta magát az emberek szívébe.
Az új változat is hasonlít rá; igaz, az orra kissé döntöttebb a kisebb légellenállási tényező érdekében, de oldalról éppen olyan gömbölyded, mint ötven éves társa. A tervezők igazán egyszerű kivitelre törekedtek munkájuk során. Az előd is igazán fapados volt, a fő kezelőszerveken kívül más nem igazán volt megtalálható a járműben. Az új mikrobusz projekt is ezen elvek alapján készült. Hatalmas sík lemezfelületek borítják körbe, és csak imitt-amott szakítja meg a folytonosságot egy lámpa, vagy egy rendszámtábla.
A belső tér egyszerűen fantasztikus. Ennél puritánabb dizájnt talán nem is lehetne kitalálni. Egy az egyben az őst idézi, valahol mégis a jövőbe néz. Nincsenek bonyolult műszerek, nincs hatalmas kapcsolótábla, egyszerűen csak élvezhető. Persze mindent tud, amit a mai kor megkövetel, de miért is kellene ennél többet elárulni? A karosszéria és a kárpitok színösszeállításai szintén retro stílusban készültek, az eredeti népautó jegyeit hordozva.
A jármű műszaki részleteit tekintve a gyár semmiről sem tett említést, csak azt tudjuk, hogy sorozatgyártásba küldhetik. Reméljük, addigra elég fejlett lesz a technika ahhoz, hogy akár teljesen elektromos változat is készülhessen belőle.