A Mitsubishi elektromos fejlesztési részlegének vezetője, Yoshikazu Nakamura úr bejelentette, hogy a még tavaly, a tokiói autószalonon bemutatott Px-MiEV 2013-ban már sorozatgyártásban fog legördülni a szalagról. A nem éppen megszokott külsővel rendelkező jármű már akkor felkeltette a közönség figyelmét a több darabból álló orrészével, valamint gyönyörű alakjával.
A hátsó lámpákat elsőként Kirk kapitány építené be az Enterprise-ba, ugyanis éppen passzolna egy csillaghajóhoz. A hátsó gyűrődési zóna lényegében az egész farrészt magában foglalja, hiszen a keskeny lökhárító torzulása esetén már a hátfal is összenyomódik.
A belső térről sok mindent lehetne feltételezni, de azt, hogy egy terepjáróban van, azt nem igazán. Ha már a filmsorozatokat említettük, ezt a műszeregységet még Kitt is megirigyelné. A felül nyitott kormánykerék egy számítógépes játékkonzolhoz hasonlít, az egyéb LCD kijelzők és futurisztikus műszeregységek pedig tovább színesítik a palettát. A bemutatott modell félautomata sebességváltóval rendelkezik, mint azt a belső tér képe elárulja. A kárpitok természetesen világosak és jól passzolnak egymáshoz. A mérnökök ergonómiára való törekvése szintén bejött, hiszen minden kapcsolószerv, tekerentyű és bizgentyű éppen kézre esik.
A jármű hajtásáról egy soros, négyhengeres, 1,6 literes, 116 lóerős motor, valamint két darab, összesen nyolcvan lóerő és 200 Nm-es forgatónyomaték leadására képes villanymotor gondoskodik. A hatalmas tömeg ellenére kizárólag elektromos meghajtással az autó negyvennyolc kilométeres távolságot képes megtenni, ami a gyakori, városi használat mellett igen hasznos lehet. A további kilométerek megtételéhez besegít a négyütemű motor is, ám a jármű átlagfogyasztása ennek ellenére hihetetlenül alacsony, két liter száz kilométerenként.
A gyártás tehát 2013-ban indul, érdeklődve várjuk az autót az európai kereskedésekbe. Mindenképpen ki fogjuk próbálni!