A mai kor autói egyre kevesebbet fogyasztanak, ám egyre nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek. Sajnos a belsőégésű motorok adott, és igen alacsony hatásfokkal rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy nagyjából négy liter üzemanyag elégetéséből mindösszesen csak egy liter fordítódik effektíve a jármű hajtására. A többi a súrlódás és a hőveszteségek miatt kárba vész. A hatásfok növelése érdekében feltöltőket alkalmazhatunk, amelyek a hengerbe nagyobb nyomással préselik be a levegőt, illetve adott esetben az üzemanyag-levegő keveréket, így valamelyest tökéletesebb lesz az égés, ráadásul a nagyobb nyomás nagyobb teljesítményt eredményez, így ugyanolyan mérvű gyorsításhoz kevésbé kell nyomnunk a pedált, így a fogyasztás is csökkenhet.
Azt azért ne felejtsük el, hogy a keverési aránynak nem igazán szabad változnia, hiszen a káros anyagok mértéke hirtelen megugorhat ennek megváltoztatásakor. Ez azt is jelenti, hogy több levegőhöz több üzemanyagot kell adnunk, vagyis valahol a fogyasztás részint megnő. A tapasztalatok szerint sok gyártó inkább szegény keverékkel dolgozik, így a jármű fogyasztása alacsonyan tartható. Igen ám, de a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalma megnövekszik. Ezt persze a katalizátor segítségével, illetve a kipufogó gáz újra elégetésével jelentősen csökkenteni lehet.
Az autók teljesítménye tehát folyamatosan nő, nem véletlen tehát, hogy a kötelező felelősségbiztosítás alapja jövőre már nem a köbcenti, hanem a kilowatt. A problémát az is jelenti, hogy a feltöltött motorok sokkal erősebb alkatrészeket igényelnek, mint szívó társaik, ezek gyártástechnológiája pedig nagyobb összegeket emészt fel, amit természetesen a végfelhasználónak kell megfizetnie. Emlékezzünk csak vissza; egy húsz évvel ezelőtti Skoda, az 1,4 literes motorjából nagyjából ötvenhét lóerőt volt képes kisajtolni. Egy mai, hasonló hengerűrtartalmú szívómotor ennek gyakorlatilag dupláját teljesíti. A feltöltött változat pedig egészen pontosan a tripláját. És a gyártónak garanciát kell vállalnia a motorjára akkor is, ha az folyamatosan sportos vezetési stílusnak van kitéve, így annak masszívnak, tartósnak kell lennie. Ez pedig csak többletköltséggel oldható meg.
Egyszóval a szívómotorok kora hanyatlóban van, a feltöltős hajtóművek, valamint az alternatív hajtású járművek várhatóan nem is oly sokára leváltják őket.