Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Brit trónörökös
A McLaren-t a több évtizedes sportautó tervezői tapasztalata már többször is a csúcsra juttatta. A Forma 1-ben is sokszor termett már számukra babér, nem véletlen tehát, hogy az utcai sportkocsik piacán is megállják a helyüket. Új típusuk, az MP4-12C sokak tetszését el fogja nyerni.

Az angol cég bemutatta szuper sportautóját, az MP4-12C-t. A különleges formavilággal megáldott járgány szakít az előd, vagyis az F1 GTR hagyományával, miszerint a két ülés egymás mögött helyezkedik el. Az ajtók felfelé nyílnak, így a tömött áruházi parkolóban is kényelmesebben ki lehet majd szállni belőle. A belső tér kialakítása sem mindennapos. A lábtér ugyanis hosszan előrenyúlik az autó orrába, be, egészen a műszerfal alá. Szinte minden kezelőszerv kerek, a kemény, sportos, ám mégis kényelmes ülések egyedi kialakításúak.

A karosszéria a már megszokott, széles lapos, áramvonalas kialakítású, a hátsó kerekek előtt hatalmas légbeömlők kaptak helyet, melyek a motor hűtését hivatottak elősegíteni. Az orrész kicsit az olasz sportautó márka, a Ferrari néhány típusának első traktusára hasonlít, vannak benne Lamborghini és Porsche ismertetőjegyek is.

A farmotoros jármű, dupla, a lökhárítófölé épített kipufogóvége elég szokatlan látvány, ám a benne lévő hajtómű jellegéről mindent elárul. Ugyanis az autó erőforrása egy 3800 köbcentiméteres hengerűrtartalmú, V8-as motor, amely az iker turbófeltöltők által befúvatott levegő segítségével 608 lóerős teljesítményre és 599 Nm-es forgatónyomatékra képes. Az erőt a duplakuplungos, kapcsolási idő nélküli sebességváltó továbbítja a kerekekhez. Ezzel a meghajtással a jármű 3,8 másodperc alatt éri el a száz kilométeres óránkénti sebességet, a száguldás végét pedig a háromszázas sebességhatárnál korlátozza a vezérlő elektronika.

A jármű áráról is szó esett a bemutató ünnepségen. A nem éppen olcsó árkategóriába tartozó sportkocsi 168500 fontba, azaz nagyjából ötvenkétmillió forintba kerül. A nem éppen mindennapi használat mellett a magyar utakra kifejezetten alkalmatlan autó még így is olcsóbb, mint az újonnan megjelent vetélytársa, a Ferrari 458 Italia.

Tévedünk, ha azt hisszük, hogy a kocsi ára hatással van az eladási számokra, ugyanis a McLaren kereskedelmi központjában már több mint 2700 előrendelést regisztráltak.