Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Teherautós KRESZ módosítás
Hazánkban egyre több a baleset a nehézgépjárművek hibájából. Az ok általában a hibás előzés, a vezetés közbeni elalvás, és a sebességtúllépés. A magyar kormány éppen ezért 2011. január elsejétől módosítja a tehergépkocsikra vonatkozó szabályokat.

A kormány tehát a KRESZ módosításával szeretné elérni, hogy a nehézgépjárművek okozta balesetek száma csökkenjen, valamint a dugók is elkerülhetőek legyenek. Már eddig is több helyen állítottak fel előzést tiltó jelzőtáblákat főként a Budapestre be-, illetve kivezető szakaszokon, igaz, azok időkorlátozás nélkül, három és fél tonna feletti össztömegű járművekre érvényesek. Az M0-s autópálya régi szakaszán is több tábla jelzi az előzés tiltását.

Jövő évtől azonban a 7500 kilogramm össztömeget meghaladó vontatók, valamint tehergépkocsik az azonos irányban kétsávos autóutakon és autópályákon reggel hat óra és este tíz óra között nem előzhetnek. Ezzel tehát szeretnék elkerülni a kamionok sokszor indokolatlanul előforduló, a forgalmat több percig, hosszú kilométereken át fenntartó, a biztonságos továbbhaladást veszélyeztető előzéseit. Az intézkedésektől azt is várják, hogy a hibás megítélés okozta belesetek miatti torlódások is nagymértékben csökkennek. Ezt talán az is segíti, hogy a KRESZ-ben azt is előírják, mekkora követési távolságot kell tartani egy, a tilalom alá tartozó tehergépkocsival. Egészen pontosan akkorát, hogy a két jármű közé egy, szintén a tilalom alá tartozó jármű biztonságosan besorolhasson.
A megoldás igen költséghatékony, hiszen a kitáblázást nem kell mindenhol végrehajtani, azt elég a határátkelőkön elvégezni.

A kormány a hétvégi ülésén döntött arról is, hogy meg kell változtatni a hétvégi kamionstop előírásait. Ezek pontosításával lehetővé tették, hogy a közüzemi és közérdekű beruházásokhoz használt tehergépkocsik, valamint a gyógyászati célú gázok szállítására szolgáló gépjárművek felmentést kapjanak a korlátozás alól. Az éves felmentési kérelem ezután a következő év január 31.-i hatállyal kiadható lesz, valamint nem csak a jármű üzembentartója, hanem a megrendelő is előterjesztheti.

A jogszabály módosításokon kívül a következő évben fokozottabb ellenőrzések várhatók a közutakon is. Az NKH munkatársai nagyon szigorúan veszik majd a sebességtúllépést, valamint a pihenőidők betartását.