Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Svéd módi
A jövő bioüzemanyagainak kifejlesztése hatalmas energiákat emészt fel. Világszerte több cég folytat ilyen irányú kísérleteket több-kevesebb sikerrel. A svéd Strategic Vehicle Research and Innovation Initiative (FFI), vagyis az egyik járműipari fejlesztő kezdeményezés több mint hárommillió eurós fejlesztési összeget adott a Scania-nak kutatási célokra.

A svéd teherautó gyártó cég egy teljesen új irányba indult el a járműmotorok fejlesztése terén, ami egészen logikus lépésnek tűnik. A céljuk egy olyan belsőégésű motor kifejlesztése, amely magában hordozza a dízel és a benzines technológiákat. Ez azt jelenti, hogy a gyújtásrendszert úgy alakítanák ki, hogy az minden fajta üzemanyaghoz megfelelő legyen, vagyis akár folyékony alkohollal, akár gáz halmazállapotú hajtóanyaggal működhessen.

Azért indultak el ebben az irányban, mert a kipufogó gázok káros anyag tartalmát csak ilyen módon lesznek képesek drasztikus módon lecsökkenteni. Jól tudjuk, hogy energiahatékonyság szempontjából a dízel járművek tekinthetők korszerűbbnek, ám a kipufogógáz utánkezelés terén az Otto technológia vezet. A kutatás tehát a környezetvédelem, valamint a bioüzemanyagok felhasználási területein folyik, éppen ezért szoros együttműködést folytatnak az egyik brazil környezetvédelmi társasággal is. A svéd cég projektjéhez nyújtott kutatási támogatást a szívócső keverő rendszerek, a gázcserélő rendszerek, a kipufogógáz visszavezetés, valamint a gyújtórendszerek és katalizátorok fejlesztéséhez lehet felhasználni.

A Scania ezen kívül még két svéd egyetem szakembereivel közreműködve próbálja motorjait kifejleszteni, melyektől lényegesen magasabb hatékonyságot, valamint alacsonyabb fogyasztást, ezáltal pedig tartósan alacsony káros anyag kibocsátást várnak el. A Brazíliával való együttműködés egyértelműen a gázüzemű, valamint etanol meghajtású motorok kifejlesztésére irányul, hiszen a dél-amerikai ország a világ egyik legnagyobb bioüzemanyag gyártó országa. A CNG, az LPG, valamint a folyékony bioüzemanyagokat már több éve használják, így hatalmas tapasztalatokkal rendelkeznek az alternatív hajtóanyagok terén.

Az észak-európai államban nagyon összetartóak az emberek a környezetvédelmi fejlesztések terén, éppen ezért jöhetett létre az FFI. Rengeteg cég részt vesz a finanszírozásban, többek között a Saab, a VINNOVA, a Svéd Közlekedési Hivatal, a Svéd Energia Hivatal, Volvo, stb. A szervezet tavaly kezdte meg működését, és határozatlan időre tervezik a kooperációt. A fejlesztésre költött pénzek nagyjából egymilliárd euróra rúgnak évente, melynek fele saját forrásból, másik fele pedig állami forrásokból fedezett.