A svéd teherautó gyártó cég egy teljesen új irányba indult el a járműmotorok fejlesztése terén, ami egészen logikus lépésnek tűnik. A céljuk egy olyan belsőégésű motor kifejlesztése, amely magában hordozza a dízel és a benzines technológiákat. Ez azt jelenti, hogy a gyújtásrendszert úgy alakítanák ki, hogy az minden fajta üzemanyaghoz megfelelő legyen, vagyis akár folyékony alkohollal, akár gáz halmazállapotú hajtóanyaggal működhessen.
Azért indultak el ebben az irányban, mert a kipufogó gázok káros anyag tartalmát csak ilyen módon lesznek képesek drasztikus módon lecsökkenteni. Jól tudjuk, hogy energiahatékonyság szempontjából a dízel járművek tekinthetők korszerűbbnek, ám a kipufogógáz utánkezelés terén az Otto technológia vezet. A kutatás tehát a környezetvédelem, valamint a bioüzemanyagok felhasználási területein folyik, éppen ezért szoros együttműködést folytatnak az egyik brazil környezetvédelmi társasággal is. A svéd cég projektjéhez nyújtott kutatási támogatást a szívócső keverő rendszerek, a gázcserélő rendszerek, a kipufogógáz visszavezetés, valamint a gyújtórendszerek és katalizátorok fejlesztéséhez lehet felhasználni.
A Scania ezen kívül még két svéd egyetem szakembereivel közreműködve próbálja motorjait kifejleszteni, melyektől lényegesen magasabb hatékonyságot, valamint alacsonyabb fogyasztást, ezáltal pedig tartósan alacsony káros anyag kibocsátást várnak el. A Brazíliával való együttműködés egyértelműen a gázüzemű, valamint etanol meghajtású motorok kifejlesztésére irányul, hiszen a dél-amerikai ország a világ egyik legnagyobb bioüzemanyag gyártó országa. A CNG, az LPG, valamint a folyékony bioüzemanyagokat már több éve használják, így hatalmas tapasztalatokkal rendelkeznek az alternatív hajtóanyagok terén.
Az észak-európai államban nagyon összetartóak az emberek a környezetvédelmi fejlesztések terén, éppen ezért jöhetett létre az FFI. Rengeteg cég részt vesz a finanszírozásban, többek között a Saab, a VINNOVA, a Svéd Közlekedési Hivatal, a Svéd Energia Hivatal, Volvo, stb. A szervezet tavaly kezdte meg működését, és határozatlan időre tervezik a kooperációt. A fejlesztésre költött pénzek nagyjából egymilliárd euróra rúgnak évente, melynek fele saját forrásból, másik fele pedig állami forrásokból fedezett.