Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Már 200 kilométer
A Mercedes A-osztály bemutatta legújabb „szendvics" koncepcióját. Az autónak lényegében dupla padlólemeze van, és a kettő közé akkumulátorokat helyezett el a gyártó. A tisztán elektromos hajtású jármű bőven túlteljesíti az elvárásokat.

A tizenhárom évvel ezelőtt megjelent osztály legújabb tagja majd csak másfél év múlva kerül a piacra, és persze nem mindegyik modell lesz elektromos hajtású. A fejlesztés a Mercedes műhelyében természetesen párhuzamosan folyt; mialatt a mérnökök a kisméretű autó tervein dolgoztak, addig a másik részlegen az elektromos meghajtáson dolgoztak. Arra jutottak, hogy az „A" Mercik padlólemezét dupla rétegűre lehetne készíteni, így a két réteg közé, mintegy szendvicsbe, bele lehetne ágyazni az akkumulátorokat.

A dupla padlólemez nem csak megfelelő tároló helyként szolgál, hanem felettébb biztonságos is, hiszen az akkumulátorokat lényegében elszeparálja az utasoktól. Ráadásul így helyet sem vesznek el a csomagtartótól. Az ötlet nem újdonság, már több járműnél is találkozhattunk vele, igaz, azok csak prototípusok voltak.

A németek a stuttgarti városi közlekedésben is kipróbálták a járművet, ám az legnagyobb meglepetésre teljesen normális kisautóként viselkedett. A tartósan hatvannyolc lóerőt teljesítő villanymotor olykor képes a kilencven lóerős maximumát is leadni, 290 Nm-es forgatónyomatéka pedig egy turbódízel járművet is megszégyenítene. A hajtómű így öt és fél másodperc alatt gyorsítja a járművet hatvan kilométeres óránkénti sebességre, és az elektronika 150 km/h-nál parancsol megálljt az autónak.
A tervezők most ismét nagy problémával állnak szemben, mégpedig azzal, hogy az elektromos autó halk, ezért nem vesszük észre, ha közeledik. Több gyártó éppen ezen okból hanggenerátort épít járművébe. A Mercedes viszont azt mondja, hogy mindig is probléma volt a zajszennyezés, és most, hogy megoldódni látszik, újra hangot akarunk? Hát nem. A kürtön kívül nem építenek semmilyen hangjelző berendezést a járműbe.

Az elektromos négykerekű a Tesla Motors együttműködésével fejlesztett elektromos Smart-ból kapja meg akkuit, csak egy kicsivel többet. Így egyetlen töltéssel akár kétszáz kilométert is megtehetünk anélkül, hogy több órát kellene vesztegelnünk egy töltőberendezés mellett. Az akkumulátorcsomag teljes feltöltése tizenhat órát vesz igénybe a 110V-os konnektorról, ám a 220V-os aljzatról ennek éppen felét.

Jövő év nyarán szeretnének a piacra dobni ötszáz darab E-Cell-t, mégpedig bérleti konstrukcióval. Ez azt jelenti, hogy havi 900 Eurónak megfelelő összeget kell majd kiadni egy ilyen típusú jármű használatára. A közeljövőben pedig azt is tervezik, hogy a nagyobb osztályok is hasonló meghajtással lesznek kaphatók.