A tizenhárom évvel ezelőtt megjelent osztály legújabb tagja majd csak másfél év múlva kerül a piacra, és persze nem mindegyik modell lesz elektromos hajtású. A fejlesztés a Mercedes műhelyében természetesen párhuzamosan folyt; mialatt a mérnökök a kisméretű autó tervein dolgoztak, addig a másik részlegen az elektromos meghajtáson dolgoztak. Arra jutottak, hogy az „A" Mercik padlólemezét dupla rétegűre lehetne készíteni, így a két réteg közé, mintegy szendvicsbe, bele lehetne ágyazni az akkumulátorokat.
A dupla padlólemez nem csak megfelelő tároló helyként szolgál, hanem felettébb biztonságos is, hiszen az akkumulátorokat lényegében elszeparálja az utasoktól. Ráadásul így helyet sem vesznek el a csomagtartótól. Az ötlet nem újdonság, már több járműnél is találkozhattunk vele, igaz, azok csak prototípusok voltak.
A németek a stuttgarti városi közlekedésben is kipróbálták a járművet, ám az legnagyobb meglepetésre teljesen normális kisautóként viselkedett. A tartósan hatvannyolc lóerőt teljesítő villanymotor olykor képes a kilencven lóerős maximumát is leadni, 290 Nm-es forgatónyomatéka pedig egy turbódízel járművet is megszégyenítene. A hajtómű így öt és fél másodperc alatt gyorsítja a járművet hatvan kilométeres óránkénti sebességre, és az elektronika 150 km/h-nál parancsol megálljt az autónak.
A tervezők most ismét nagy problémával állnak szemben, mégpedig azzal, hogy az elektromos autó halk, ezért nem vesszük észre, ha közeledik. Több gyártó éppen ezen okból hanggenerátort épít járművébe. A Mercedes viszont azt mondja, hogy mindig is probléma volt a zajszennyezés, és most, hogy megoldódni látszik, újra hangot akarunk? Hát nem. A kürtön kívül nem építenek semmilyen hangjelző berendezést a járműbe.
Az elektromos négykerekű a Tesla Motors együttműködésével fejlesztett elektromos Smart-ból kapja meg akkuit, csak egy kicsivel többet. Így egyetlen töltéssel akár kétszáz kilométert is megtehetünk anélkül, hogy több órát kellene vesztegelnünk egy töltőberendezés mellett. Az akkumulátorcsomag teljes feltöltése tizenhat órát vesz igénybe a 110V-os konnektorról, ám a 220V-os aljzatról ennek éppen felét.
Jövő év nyarán szeretnének a piacra dobni ötszáz darab E-Cell-t, mégpedig bérleti konstrukcióval. Ez azt jelenti, hogy havi 900 Eurónak megfelelő összeget kell majd kiadni egy ilyen típusú jármű használatára. A közeljövőben pedig azt is tervezik, hogy a nagyobb osztályok is hasonló meghajtással lesznek kaphatók.