Az emeletes buszok London utcáin először 1956. február 8.-án jelentek meg. Olyan jellegzetességévé váltak a városnak, mint a Tower Bridge, vagy a Big Ben. A hátul nyitott, vörösre festett buszok az évek folyamán nem csak a londoniak millióit szállították nap mint nap munkába, de a turistáknak is hatalmas élményt nyújtottak. A szállítandó tömeg egyre csak nőtt és nőtt, a tumultus és a kapkodás miatt a hátsó, nyitott faron történő be- és kiszállás egyre balesetveszélyesebbé vált. Ezért minden egyes járatra fel kellett venni egy embert, aki ügyel a rendre a busz hátuljában. Ez azonban nagyon megdrágította a közlekedést, így öt évvel ezelőtt mindennek vége szakadt. A trendi jármű eltűnt London utcáiról.
Az emeletes buszokról beszélt mindenki; hiányolták a hatalmas vasszörnyet az utcákról. Az északír Wrightbus tehát tervezett egy huszonegyedik századi szállítóeszközt, ami szintén vörös és emeletes, ám sokkal biztonságosabb elődeinél. Nem is beszélve arról, hogy alacsony padlózatú, háromajtós, és a középsőnél a tolószékkel közlekedők is könnyedén be tudnak szállni. A vezető döntheti el, hogy éppen melyik ajtót nyitja ki a fel-, és leszálláshoz. Így már nincs szükség többé második személyre, a vezető minden feladatot el tud látni. Természetesen azért fel-felbukkannak ellenőrök is a járművön.
A következő évben már tesztbuszok fogják szaggatni London aszfaltját, ugyanis a 2012-es, nyári olimpiai játékokra már teljes flottával szeretne megjelenni a brit közlekedési vállalat. Ez a járműpark több mint száz ilyen járművel fog kibővülni. Az új buszokon negyven ülőhely található csak a felső szinten, így összesen nyolcvanhét utas tud ülve utazni a járatokon.
A járművet úgy tervezték, hogy biztonságos szállítási jellemzői mellett még környezetbarát és takarékos is legyen. A dízelmotor mellett ugyanis elektromotor is helyet kapott a hatalmas járműben, így eddig ez a legnagyobb hibridjármű, ami London utcáit rója. Ráadásul így negyven százalékos megtakarítást értek el a fogyasztás terén a tisztán dízelüzemű járművekhez képest, így a buszok beérik huszonnyolc literrel száz kilométerenként. Ez hatalmas fejlődést jelent a főváros tömegközlekedésében, még akkor is, ha egyetlen busz ára 355 ezer euro környékén mozog.
A hibrid buszokkal London teljesítette a környezetvédelemmel kapcsolatos elvárásokat. Természetesen a vonalakon közlekedő buszok között hat darab Volvo B5L is található, melyek szintén hibrid hajtással rendelkeznek, így huszonöt százalékos üzemanyag megtakarítást érnek el tisztán dízel társaikkal szemben.
Reméljük Budapestnek nem a negyvenéves Ikarusok lesznek a jelképei, melyek szétrozsdállott karosszériája, valamint a tájat sejtelmes ködbe burkoló motorja igazi „élményt" nyújt a nagyon-nagyon drágán utazni kívánó turisták számára.