Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Halad az M2
Mi, a nap mint nap autóval utazó emberek legtöbbször igénybe vesszük az autópályák adta lehetőségeket. Sajnos jól meg kell gondolnunk, melyik utat választjuk, és érdemes az utazás előtt az autópálya ügyelettel telefonon értekezni, hiszen sajnos sokszor baleset okozta torlódásokba futhatunk bele. Az egyik leggyakoribb balesettel teli útvonal a 2/A, amelynek autóúttá alakítása az egyik legfőbb cél.

A tervezett ütemben halad az M2-es autóút tervezése. Három éven belül elkészülhet a kétszer kétsávos pálya kiépítése, amely lényegében gyorsforgalmi útvonal lesz Vác és Budapest között. Ezen a részen ugyanis gyakran torlódás tapasztalható, hiszen a jelenlegi szimpla sáv nem képes kielégíteni a forgalom által elvárt igényeket. Az útvonal mellett több, nagyobb település is található, és az ezeket átszelő, szinte már a Duna partján fekvő kettes út sem képes könnyíteni a haza, illetve munkáéba igyekvő emberek dolgán.

Az M2 projekt előkészítésére hatmilliárd forintot szánnak, melynek tizenöt százaléka hazai, nyolcvanöt százaléka pedig uniós forrásból tevődik össze. A teljes hossza mindössze csak húsz kilométer lesz, azonban 110 km/h-s sebességgel lehet majd rajta közlekedni, lesz burkolt leállósáv is, valamint az önkormányzatok kérésére az autóutat összekötő utakkal látják el a kettes számú főúttal. Ezért 3,3 km hosszan fog megépülni a sződligeti, valamint a Dunakeszi és Göd belterületét tehermentesítő 4,2 kilométeres útszakasz.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt (NIF) kommunikációs vezetője szerint az útvonal fejlesztése az elvárt ütemben zajlik. A kivitelezési és a tender tervezési ütem közbeszerzési pályázata lezárult. Ráadásul a leendő pálya már rendelkezik az építéshez szükséges engedélyekkel, az egyetlen helyszínen szükséges, előzetes régészeti feltárás, valamint a nyomvonalhoz szükséges területszerzés még tart. Tökéletes ütemezés esetén a kivitelező cég kiválasztása legkésőbb jövő év végére meg is történhet, és két éven belül teljes egészében elkészülhet a 2x2 sávos útvonal.

A jelenlegi útvonal néhány helyen kétszer két, nagyrészt azonban csak kétszer egy sávos, ám a problémát az jelenti, hogy a vonal része az európai úthálózatnak (E77). A távlati tervekben azonban az is szerepel, hogy az M2-es autóút az országhatárig épüljön meg, hiszen az egész Európát átszelő autópálya hálózatnak (TEM) szerves részét képezi majd. A szükséges uniós támogatásra még várni kell, hiszen a pályázat előkészítése folyik, beadása pedig az év végéig meg fog történni.