Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Az üzemanyagcella is jó ötlet
A jövő járműveinek meghajtásáról örökös viták folynak. Az elektromos meghajtás, vagy az üzemanyagcella lesz a győztes? Az elektromos járművek üzemanyaga már régen adott, ám az üzemanyagcella hajtóanyaga, valamint annak tárolása nagy fejtörést okoz.

Az elektromos autók üzemanyagának előállításában, szállításában, valamint felhasználásában nagy gyakorlatunk van, hiszen nincs olyan háztartás, amelyben ne lenne elektromos rendszer kiépítve, legyen szó külső hálózatról, vagy saját áramtermelő rendszerről. Ezt a hajtásmódot tehát elég jól ismerjük, az egyetlen problémát egyelőre az akkumulátorok jelentik. A feltöltési idő, valamint a belőlük kinyerhető energia mennyisége szab csak határt a használatukban, de az akkumulátorok folyamatos fejlesztésével a közeljövőben hatalmas áttörések várhatók.

Az üzemanyagcella már változatosabb megoldásokat kínál. Az elmúlt évtized alatt ebbe az irányba is gőzerővel folytak a fejlesztések, és több, jónak tűnő megoldás is született. A meglévő ötleteket egy norvég vállalat, a Nordic Power System (későbbiekben: NPS), valamint egy kaliforniai, a SAF Cell együttműködve fejlesztheti tovább. A kaliforniai vállalat, mint az a nevéből is kiderül, üzemanyagcellákat készít. Az NPS pedig egy olyan átalakítón dolgozik, amely folyékony szénhidrogént képes lebontani, így nyerve ki hidrogént akár a gázolajból, akár a biodízelből.

Az új szerkezet nagyon hasznos lehet, hiszen lényegesen kevesebb szén-dioxid szabadul fel belőle, a dízelmotorokhoz képest sokkal hatékonyabb, valamint nem keletkeznek apró koromszemcsék és szénmonoxid sem, mint a belsőégésű motorokban. A hagyományos üzemanyagcellához hasonlóan ez sem bocsát ki füstöt, így teljes egészében környezetbarát.

Először is a norvég vállalatnak a hadseregnek kell kifejlesztenie a terméket, hiszen megállapodást írtak alá arról, hogy a zajmentesen üzemelő generátorukat továbbfejlesztik. Az autóipart csak ezután fogják megcélozni vele, ám egyelőre még sokat kell kísérletezniük, hiszen jelenlegi átalakítójuk mindössze csak kétszáz watt teljesítményre képes. Már az 1,2 kW-os egységen dolgoznak, ám ez még mindig kevés lehet. Idővel el fogják érni az elektromos autók színvonalát.

Igazából nem is annyira a találmány a fontos, hanem azaz elv, amelyet kifejlesztettek. Ezzel már tovább lehet lépni, és elképzelhető, hogy a jövőben valaki sokkal jobb hatásfokkal működő eszközt fog kitalálni.