Az apró, jól szellőző jármű elkészítésekor valószínűleg a hetvenes évek Saint Tropez-i strandautóját vették alapul, melyet a Louis de Funes filmekből már jól ismerhetünk. Frank M. Rinderknecht, a Rinspeed alapítója az autó nevének kitalálásakor a piaci igényeket helyezte előtérbe. A cégnél ugyanis a névválasztás nagyon fontos szempont, esetünkben pedig a fiatalos járműnek szintén fiatalos névvel kell rendelkeznie. A BamBoo egy felturbózott, felnőtté vált golfautó, mely mégis a homokos tengerparti hangulatot idézi.
A március 3. és 13. között megrendezésre kerülő szalonon megcsodálhatjuk a szemet gyönyörködtető járgányt. A belső térben bambuszból készült borítások vannak, így a négyszemélyes jármű valódi nyári autóvá válik. Képzeletünkben már ott látjuk Brigitte Bardot-t, amint oldalán a playboy Gunther Sachs-szal furikázik a tahiti strandon.
A karosszéria tervezésénél az egyszerűséget, a vidámságot kereste a profi vízionista Rinderknecht. Elől semmi felesleges dolog sem látható; két lámpa, és ezzel mindent el is mondtunk. A nyitott csomagtérben akár egy biciklit is szállíthatunk, ha éppen úgy tartja kedvünk. A fedett hátsó kerék a Citroën régebbi változataitól nyert ihletet, magas padlózata, piciny ajtaja pedig lehetővé teszi, hogy nyitás nélkül beugorjunk a járműbe oly fiatalos lendülettel, mint azt Hazard megye urai tették.
Nem csak szép, de környezetbarát is. Tisztán elektromos meghajtást kapott, így már valóban a strandra leszaladáshoz tökéletes kocsi vált belőle. A hetvennégy lóerős villanymotor 140 Nm forgatónyomatékkal gyorsítja a jármű első kerekeit, ami arra is elég, hogy a homokon is könnyedén átevickéljen. 4,7 másodperc alatt gyorsul fel ötvenes tempóra, maximális sebessége pedig 120 km/h.
A lítium-vasfoszfát akkumulátorok összkapacitása 16 kWh, amivel a jármű normál használat mellett több mint száz kilométert képes egy töltéssel megtenni.
A kocsi nem éppen pehelysúlyú; az akkumulátorok sokat dobnak rajta, hiszen a fémvázból és kompozit karosszéria elemekből összeállított jármű üres tömege meghaladja az 1090 kilogrammot. Elől és hátul egyaránt független kerékfelfüggesztések viselik a súlyt, a tizenhét collos AEZ könnyűfémkerekek pedig a villanymotor hipnotizőr hatása alatt állnak. A műszerfalat a VDO szállítja, a fűtésről -merthogy az is van benne- pedig az Eberspächer gondoskodott.
Az autó áráról még nem esett szó, több információt majd a genovai kiállításon kaphatunk.