Jövő évben már beszüntetik azokat az indikátorcsöveket, melyek már több évtizede rettegett ellenségei az alkoholt fogyasztó gépjárművezetőknek. Szájhagyományok szerint ugyanis ezeket a csöveket át lehet verni, éppen ezért az elektronikus légszondákra fekteti a rendőrség a hangsúlyt. Jövő év közepére tehát minden járőrautóban lesz elektromos alkoholszonda, melyet az igazoltató rendőröknek minden egyes alkalommal kötelező lesz használniuk, akkor is, ha csak rutinellenőrzésről van szó.
Az üvegcsöves (Spiratest) szondák alkalmazása sokkal költségesebb, valamint nem igazán megbízható a működésük, így nem véletlen a váltás. A másik nagy problémát az jelenti, hogy a fokozott ellenőrzések, valamint a drága büntetések ellenére is egyre növekvő tendenciát mutat az ittas állapotban elkövetett, személyi sérülést vagy akár halált okozó gépjárműbalesetek száma hazánkban. A két évvel ezelőtt bevezetett „Zéró tolerancia" sajnos még mindig nem érte el a kívánt hatást, hiszen két év alatt több mint huszonkétezer esetben vettek el jogosítványt az ittasan vezető autósoktól, ám többen ennek ellenére is ugyanúgy vezettek tovább.
Sajnos a tendencia növekszik, hiszen még mindig tíz százalék felett van az ittasságból fakadó, személyi sérüléssel járó balesetek száma. A hatalmas összegű, akár több százezer forintra rúgó büntetési tételek sem rettentik el a járművezetőket attól, hogy jogosítvány nélkül újra volán mögé üljenek, ráadásul újfent ittas állapotban.
A másik nagy problémát a kerékpárosok jelentik. Sokan nincsenek tisztában a KRESZ szabályaival, az évenkénti változásokkal, valamint az autóvezetőkhöz hasonlóan ők is ittasan kerékpároznak. Az így okozott balesetek elég nagy részében ők a hunyók, hiszen az út közepén, akár láthatósági mellény nélkül, persze kivilágítás hiányában rengeteg halálesetet okoznak. Az esetek többségében ők lesznek az áldozatok is. A rendőrség éppen ezért jövőre fokozott figyelmet fordít a kerékpárosok ellenőrzésére, a világítás és a biztonsági mellény használatára, valamint a kerékpárral történő gyorshajtásra is.
Mindezen intézkedésekre azért van szükség, mert az Európai Unió közlekedési miniszterei nem is olyan régen megállapodást kötöttek arról, hogy tíz éven belül a 2010-es átlaghoz képest a felére csökkentik a halálos balesetek számát. Ráadásul időarányosan, tehát hazánknak mindent meg kell tennie ahhoz, hogy 2013-ig teljesítse a kiszabott feltételeket, és megtalálja a probléma megoldását.