Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Már a Télapó is bioüzemanyaggal mehet
A csizmákat és cipőcskéket mindenki kifényesítette, így várva a Mikulást. No persze nem csak nekünk kellett a vasárnapra előkészülnünk, hanem a benzinkutaknak is, ugyanis tegnaptól kötelező lett a bioüzemanyagok hat százalékos arányban történő árusítása is.

December ötödike a jeles nap, amikor az üzemanyag forgalmazóknak kötelező lett a forgalmazott összes üzemanyaguk hat százalékát kitevő bio hajtóanyagok eladása. Az Európai Unió nem kegyelmez. Már korábban említést tettünk arról a törvényről, mely kimondja, hogy a 2020-ig hazánk teljes energiafelhasználásának tíz százalékát megújuló energiaforrásokból kell fedeznie. Ez nagyon nagy szám, és csak kemény intézkedésekkel érhető el. Ez természetesen a közlekedés energiafelhasználására is igaz.

A megújuló energia közlekedési célú felhasználásának előremozdításáról szóló törvényt azért hozta az unió, hogy az üvegházhatású gázok kibocsátását minimalizálják. Éppen ezért kell minden üzemanyag forgalmazónak az általa forgalomba hozott üzemanyagokból és közlekedési célú energiatermékekből származó szén-dioxid kibocsátást hat százalékkal lecsökkenteni.
Együttesen is eleget tehetnek a követelményeknek, a lényeg, hogy minden év március 31.-ig adatot kell szolgáltatniuk a teljesítésről a vámhatóság felé. Nem teljesülés esetén harmincöt forint büntetést kell fizetniük MJ-onként.

A megújuló üzemanyagok közé lehet sorolni a biodízelt, a bioetanolt, az LPG-t és a CNG-t, vagy akár a nap-, és szélenergiát is. A villamos töltőhálózat kiépítése egyelőre nem túl gazdaságos, hiszen a megtérülés majd csak jóval később várható. Országunkban szinte alig található elektromos meghajtású jármű, így inkább folyékony üzemanyagok kerülhetnek előtérbe.

Sokan már régóta benzinbe kevernek etanolt a kutaknál, és 1:1-es aránnyal közlekednek. Azt mondják, jobban megéri, hiszen az etanol lényegesen olcsóbb, ám egy-két dologról megfeledkeznek. Az egyik az, hogy etanolból többet fogyaszt a jármű, a másik pedig, hogy a legtöbb járműben hidegindítási és egyéb problémákat okoz a bioüzemanyag, ezáltal több káros anyagot bocsát ki a légkörbe, mint amennyi hasznot teremt.

Hazánk gépjárműparkja sajnos még mindig nem éri el az európai átlagszínvonalat, de lassan azért fejlődik. Az alternatív hajtásmódok elterjedése is várat magára, ugyanis pénz híján nagyon nehéz ezeket fejleszteni, vagy a külföldi megoldásokat átvenni. Pedig de szép is volna, ha az ország tiszta levegőt szívhatna...