Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A turbós a nyerő
A valódi sportautók még mindig benzinnel működnek. Valami oknál fogva ez van beprogramozva többségünk agyába, bár az is igaz, hogy sokak átpártoltak a dízelhez. A Honda is ezt vallja, és sikeres hibrid fejlesztését vissza alakítja egy-két típus erejéig.

A japán autógyár gőzerővel fejleszti hibrid hajtóművel szerelt járműveit, ám úgy tűnik, ez kevés a sikerhez. Természetesen nem a hibridet szeretnék ezáltal leírni, hiszen egy erős benzinmotorral az is nagy teljesítményre képes, sőt, többre, mint szingli társa. A Hondát mindenki a magas fordulatszámon is kiválóan üzemelő szívómotorjairól ismeri, sőt, ami azt illeti, az erőforrások csak a magasabb tartományokban élnek igazán! A gyártónál -feltehetően környezetvédelmi előírások betartása miatt - szemléletváltás következett be, hiszen szívó erőforrását most turbósra cseréli.

A Honda CR-Z-t már nem kell bemutatnunk. Sportos, városi autó egy ma már teljesen átlagosnak mondható hibrid hajtással. A másfél literes, 114 lóerős benzinmotor mellett találunk egy villanymotort is, ami a városi közlekedést hivatott megkönnyíteni. Ám ez az összeállítás nem éppen megfelelő az igazán sportos Type-R család hű tagjai számára. Kell tehát valami, amivel ismét maga mellé állíthatja világszerte szép számmal büszkélkedő rajongói táborát.

Ez a valami egy turbófeltöltéses motor lesz. A SEMA szalonon Las Vegasban kiállított CR-Z Type R már 1600 köbcentis hengerűrtartalmú motorral büszkélkedik. Természetesen a „zöld" rajongókat sem szeretnék háttérbe szorítani, ezért számukra hasonló konfigurációval érkezik a Type R változat, ám hibrid meghajtással. Az 1,6 literes motor kétféle teljesítményszinttel lesz majd kapható. Az egyik a gyengébb 162 lóerős változat lesz, a másik pedig a 203 lóerős variáns.

Az új fejlesztésű erőforrások nem csak a CR-Z-ben, hanem a Jazz-ben, a Civic-ben, valamint az Accord-ban is helyet kapnak a jövőben. A motorpalettából jól ismert, éppen kifutóban lévő 2.0 V-TEC motort váltja majd fel a Civic-ben az erőforrás, amely valószínűleg már jövőre szerepelni fog a kínálatban.