A japán autógyár gőzerővel fejleszti hibrid hajtóművel szerelt járműveit, ám úgy tűnik, ez kevés a sikerhez. Természetesen nem a hibridet szeretnék ezáltal leírni, hiszen egy erős benzinmotorral az is nagy teljesítményre képes, sőt, többre, mint szingli társa. A Hondát mindenki a magas fordulatszámon is kiválóan üzemelő szívómotorjairól ismeri, sőt, ami azt illeti, az erőforrások csak a magasabb tartományokban élnek igazán! A gyártónál -feltehetően környezetvédelmi előírások betartása miatt - szemléletváltás következett be, hiszen szívó erőforrását most turbósra cseréli.
A Honda CR-Z-t már nem kell bemutatnunk. Sportos, városi autó egy ma már teljesen átlagosnak mondható hibrid hajtással. A másfél literes, 114 lóerős benzinmotor mellett találunk egy villanymotort is, ami a városi közlekedést hivatott megkönnyíteni. Ám ez az összeállítás nem éppen megfelelő az igazán sportos Type-R család hű tagjai számára. Kell tehát valami, amivel ismét maga mellé állíthatja világszerte szép számmal büszkélkedő rajongói táborát.
Ez a valami egy turbófeltöltéses motor lesz. A SEMA szalonon Las Vegasban kiállított CR-Z Type R már 1600 köbcentis hengerűrtartalmú motorral büszkélkedik. Természetesen a „zöld" rajongókat sem szeretnék háttérbe szorítani, ezért számukra hasonló konfigurációval érkezik a Type R változat, ám hibrid meghajtással. Az 1,6 literes motor kétféle teljesítményszinttel lesz majd kapható. Az egyik a gyengébb 162 lóerős változat lesz, a másik pedig a 203 lóerős variáns.
Az új fejlesztésű erőforrások nem csak a CR-Z-ben, hanem a Jazz-ben, a Civic-ben, valamint az Accord-ban is helyet kapnak a jövőben. A motorpalettából jól ismert, éppen kifutóban lévő 2.0 V-TEC motort váltja majd fel a Civic-ben az erőforrás, amely valószínűleg már jövőre szerepelni fog a kínálatban.