A kezdeményezés nem egyedülálló, hiszen számtalan autógyártó használja más gyártók motorjait. A Saab például Opel erőforrásokat, a Volvo Volkswagen és Renault motorokat, a Suzuki, Opel és Fiat pedig az utóbbi cég által fejlesztett, dízel négyhengereseket használ. Nem lehet véletlen, hogy a már kifejlett példányok gazdát cserélnek. Ez a házasítás nem mindig vezet eredményre; elég gyakoriak a konstrukciós hibák, gyakran a legrosszabb kivitelű motorokat veszik át.
A Renault-Nissan kínálatában az 1,6 literes, turbódízel, 130 lóerős erőforrás szerepel, melyet a Mercedes az A, illetve a B osztályába szeretne beépíteni a következő évtől. Cserébe persze neki is adakoznia kell; a már jól ismert, kétliteres, benzinüzemű motorját kínálja a francia-japán cégnek, és mintegy grátiszként felkínálja a V6-os és V8-as szerkezeteit is.
A motorok megosztása a Renault-Nissan és a Daimler AG. között, az idei év elején aláírt, globális együttműködés részét képezi. Ezen belül a partnerséghez az is hozzá tartozik, hogy a kisebb, három, illetve négy hengeres egységeket, melyek hengerűrtartalma az 1,2 literestől az 1,8 literesig terjed, a Daimler AG. fejleszti, de a francia-japán cég építi össze. Ezek az erőforrások mindkét cég több típusában is meg fognak jelenni a közeljövőben.
A Nissan prémium kategóriás márkájának, az Infiniti-nek is szüksége van vérfrissítésre. A motorokat, vagyis a V6-os, illetve V8-as, AMG által fejlesztett szerkezeteket bele fogják illeszteni az általuk elképzelt és megvalósítandó teljesítmény vonalba. Az aggregátok az Infiniti G, és M osztálya kapja majd meg.
Ez a házasítás azt is jelenti, hogy a tulajdonosoknak érdemes lesz odafigyelniük, melyik márkához kérik az alkatrészt, ugyanis tapasztalataink szerint egyetlen tételen akár negyven-hetvenezer forintot is meg lehet spórolni.