Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Csere-bere
Újabb hírek röppentek fel a Mercedes és a Renault együttműködésének kapcsán. Egy korábbi cikkünkben már említettük, hogy a két autógyártó egymástól fog motorokat vásárolni, és a későbbiekben, típusaiban alkalmazni.

A kezdeményezés nem egyedülálló, hiszen számtalan autógyártó használja más gyártók motorjait. A Saab például Opel erőforrásokat, a Volvo Volkswagen és Renault motorokat, a Suzuki, Opel és Fiat pedig az utóbbi cég által fejlesztett, dízel négyhengereseket használ. Nem lehet véletlen, hogy a már kifejlett példányok gazdát cserélnek. Ez a házasítás nem mindig vezet eredményre; elég gyakoriak a konstrukciós hibák, gyakran a legrosszabb kivitelű motorokat veszik át.

A Renault-Nissan kínálatában az 1,6 literes, turbódízel, 130 lóerős erőforrás szerepel, melyet a Mercedes az A, illetve a B osztályába szeretne beépíteni a következő évtől. Cserébe persze neki is adakoznia kell; a már jól ismert, kétliteres, benzinüzemű motorját kínálja a francia-japán cégnek, és mintegy grátiszként felkínálja a V6-os és V8-as szerkezeteit is.

A motorok megosztása a Renault-Nissan és a Daimler AG. között, az idei év elején aláírt, globális együttműködés részét képezi. Ezen belül a partnerséghez az is hozzá tartozik, hogy a kisebb, három, illetve négy hengeres egységeket, melyek hengerűrtartalma az 1,2 literestől az 1,8 literesig terjed, a Daimler AG. fejleszti, de a francia-japán cég építi össze. Ezek az erőforrások mindkét cég több típusában is meg fognak jelenni a közeljövőben.

A Nissan prémium kategóriás márkájának, az Infiniti-nek is szüksége van vérfrissítésre. A motorokat, vagyis a V6-os, illetve V8-as, AMG által fejlesztett szerkezeteket bele fogják illeszteni az általuk elképzelt és megvalósítandó teljesítmény vonalba. Az aggregátok az Infiniti G, és M osztálya kapja majd meg.

Ez a házasítás azt is jelenti, hogy a tulajdonosoknak érdemes lesz odafigyelniük, melyik márkához kérik az alkatrészt, ugyanis tapasztalataink szerint egyetlen tételen akár negyven-hetvenezer forintot is meg lehet spórolni.