Az Állami Autópálya Kezelő Zrt munkatársai nagy gondot fordítottak arra, hogy a felújítási munkálatok megtervezésénél a legkisebb forgalmi akadályokat képezzék, valamint arra is, hogy a karbantartás a legrövidebb időn belül lezajlódjon. Sajnálatos módon a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által rendelkezésre bocsátott keretösszeg csak a töredéke a folyamatos felújításhoz szükséges igényeknek, így a további, idén elmaradt beavatkozások jelentős részét a későbbi évekre kellett halasztani. Továbbá az is hatalmas problémát okozott, hogy a tavaszi áradások miatt tönkrement burkolatokat is rendbe kellett hozni, arra pedig 400 millió forintot kellett szánni a keretösszegből.
Az idei program egyik főszereplője az M1-es autópálya volt. Itt már márciusban megkezdődtek a munkálatok, melyeknél teljesen új technológiát alkalmaztak. A legújabb, „meleg-remix" névre keresztelt újdonság lényege az, hogy a sávok burkolatának cseréjénél a meglévő aszfaltréteget felmarják, és egy speciális gép segítségével új aszfalt hozzáadásával visszatöltik kötőréteg gyanánt az úttestbe. Így egy újrakevert kötőréteget kapnak, melyre teljes pályaszélességben új kopóréteget húznak. Ez a technológia nem csak anyag-, és ezáltal költségtakarékos, hanem környezetvédelmi szempontból is forradalminak számít.
A program másik állomása az M3-as autópálya volt. A munkálatok során itt is teljesen új módszert alkalmaztak a kivitelezők, mégpedig kompakt aszfalt technológia néven. Ennek lényege, hogy a szintén erre a célra kifejlesztett gép segítségével egyszerre fektetik le a kötő és a koptató réteget, így azok teljesen egyszerre szilárdulnak meg, vagyis sokkal jobb lesz közöttük az együttdolgozás. A gépjárművek keltette útfeszültségek ugyanis sokkal jobban eloszlanak az útfelületben. A tartósabb útfelület mellett nagy előnyt jelent a rövidebb beépítési idő, ráadásul a költségek is csökkennek, mert a lefektetett rétegek együttes vastagsága a jó tapadás miatt kisebb. A technológia mindemellett szélsőséges időjárási körülmények között is alkalmazható.
Ezen felül az M1-es autópálya több szakaszán végeztek még felújításokat, ám azokat az ÁAK nem a költségvetésből, hanem saját forrásból finanszírozta.