Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Chevy hűtőszekrény
Hazánkban is sok nagycsaládos él, akiknek olyan járműre van szükségük, melybe lehet pakolni és legalább hét személy belefér. Nekik találta ki a Chevrolet a legújabb típusát, az Orlando-t.

Már két évvel ezelőtt bemutatták tanulmányként a terepjáróra hasonlító kompakt egyterűt, amely a Chevrolet Cruze alapjaira épül. A jármű már gyártásban van, ám piacra csak jövőre kerül. Igazi családi autót sikerült megalkotni a koreai érdekeltséggel bíró európai Chevroletnek.

Az új MPV hét ülésével a nagycsaládosok egyik kedvence lehet. Az Opel Astra, vagyis a Chevy Cruze padlólemezére épített, magasított jármű már megjelenésével kitűnik hasonló célra készült társai közül. Nem a hegyes, lehajló orrészt vették alapul, hanem inkább egy masszív, robosztus, kissé szögletesített első traktust varázsoltak neki. A hátsó lámpákban érezni lehet egy kis Opeles beütést, ám önmagában igen tetszetős, sportos járműként kerül majd piacra.

Mint az a legtöbb ilyen jellegű járműnél megszokott, ebben is vannak eldugott tároló rekeszek, három sorba épített, harmincféleképpen variálható ülések. A belső tér igazán szemet gyönyörködtetőre sikeredett; a műszerfal kéken világít, rengeteg funkció a kormányról vezérelhető, a megannyi kapcsoló pedig teljesen ergonomikusan van elhelyezve. Már az alapfelszereltséget tartalmazó Orlando is igazi luxusjárműnek tűnhet a műszerfal és a kezelőszervek kinézetének köszönhetően. Az egyetlen dolog, ami nem igazán tetszetős, talán az automata sebességváltó választókarjának burkolata. Elég nagy felület, kitalálhattak volna rá valami kevésbé franciásat. A csomagtere hét személy esetén mindössze csak 89 liter, ám az ülések átrendezésével elérhető a másfél köbméter is.

A motortérben vagy egy 1,8 literes, benzines, 140 lóerős erőforrást találunk, vagy egy kétliteres dízelmotort, melynek teljesítménye 130 vagy 163 lóerő lehet. Az erősebbik dízelmotor forgatónyomatéka 360 Nm, amire szüksége is van az 1,7 tonnás járműnek. A százas gyorsulása tizenegy másodperc környékén van, végsebessége pedig 195 km/h. Néhány ember szerint légellenállása vetekszik egy amerikai hűtőszekrényével, ez persze csak vicc, hiszen a lehető legjobb CV értékre törekedtek a tervezők.

A dízelmotorral szerelt jármű beéri hét literes fogyasztással száz kilométeren. A hatsebességes automata sebességváltómű tökéletesen passzol a motorokhoz, a futómű pedig szinte tökéletes úttartást biztosít. A fékek is kielégítők, bár lehetnének kicsit hatásosabbak is.

A kocsi alapára 18900 euró környékén mozog majd, de egy felszereltebb modell akár a 27000 eurót is elérheti.