Negyvenhárom település százharmincötezer lakosa használhatja ismét a kötöttpályás közlekedési formát szerte az országban. Tegnaptól ugyanis újabb hat pályaszakaszon indult meg a vasúti közlekedés. Az Esztergom-Almásfüzitő, Börgönd-Sárbogárd, Godisa-Komló, Abaújszántó-Hidasnémeti, Fehérgyarmat-Zajta és Kocsord alsó-Csenger vonalakon, összesen 165 kilométeren indulnak újra a személyszállító vonatok a megújított menetrend szerint. Ez negyvenhárom települést érint, és segítségével a lakosok ismét kényelmesebben utazhatnak, a munkahelyükre egyszerűbben és gyorsabban juthatnak el.
Korábbi cikkünkben már beszámoltunk róla, hogy júliusban már öt vonalon (Székesfehérvár-Komárom, Csorna-Pápa, Veszprém-Zirc, Lajosmizse-Kecskemét és Karcag-Tiszafüred) megindították a személyszállítást, így a mostani változásokkal együtt már hetvenöt település majdnem félmillió lakosa számára elérhetővé vált a vasúti közlekedés a minisztérium szerint.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jövőre a helyközi közösségi közlekedés megújítását tervezi, és nem csak a közlekedési, hanem a finanszírozási, valamint szabályozási kérdésekre is megoldásokat keresnek. Jövőre tizennégy kisvasút, valamint nyolcezer iparvágány működtetésének leegyszerűsítését tervezik.
Mindezen felül további, forgalomszüneteltetett vasúti vonalakon is szeretnék újraindítani a forgalmat, ezzel is serkentve a vidék egyre inkább lassuló fejlődési ütemét. A tegnap beindított hat szárnyvonal majdnem hétre sikeredett, ugyanis a Szilvásvárad-Putnok vonalat szintén üzembe szerették volna helyezni, ám a tavaszi és nyári esőzések akkora károkat okoztak a pályában, hogy nem sikerült befejezni a felújítási munkálatokat. A szakaszt tehát csak jövőre adják át, persze csak a megfelelő feltételek maradéktalan teljesítése mellett.
A megnyitott szakaszok nem csak a munkába járásban segítik a helyieket, hanem a turizmust tekintve is fontos szerepet játszanak. És bár az is igaz, hogy családi utazások alkalmával nem biztos, hogy megéri a vonatjegy, azért valahol megvan a maga varázsa.