Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Újabb hat vonal
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium folyamatosan vizsgálja a vasúthálózattal kapcsolatban felmerülő kérdéseket, problémákat, és próbál megoldásokat találni. Több, korábban bezárt szárnyvonalat nyitottak már meg, tegnap óta pedig újabb hat üzemel.

Negyvenhárom település százharmincötezer lakosa használhatja ismét a kötöttpályás közlekedési formát szerte az országban. Tegnaptól ugyanis újabb hat pályaszakaszon indult meg a vasúti közlekedés. Az Esztergom-Almásfüzitő, Börgönd-Sárbogárd, Godisa-Komló, Abaújszántó-Hidasnémeti, Fehérgyarmat-Zajta és Kocsord alsó-Csenger vonalakon, összesen 165 kilométeren indulnak újra a személyszállító vonatok a megújított menetrend szerint. Ez negyvenhárom települést érint, és segítségével a lakosok ismét kényelmesebben utazhatnak, a munkahelyükre egyszerűbben és gyorsabban juthatnak el.

Korábbi cikkünkben már beszámoltunk róla, hogy júliusban már öt vonalon (Székesfehérvár-Komárom, Csorna-Pápa, Veszprém-Zirc, Lajosmizse-Kecskemét és Karcag-Tiszafüred) megindították a személyszállítást, így a mostani változásokkal együtt már hetvenöt település majdnem félmillió lakosa számára elérhetővé vált a vasúti közlekedés a minisztérium szerint.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jövőre a helyközi közösségi közlekedés megújítását tervezi, és nem csak a közlekedési, hanem a finanszírozási, valamint szabályozási kérdésekre is megoldásokat keresnek. Jövőre tizennégy kisvasút, valamint nyolcezer iparvágány működtetésének leegyszerűsítését tervezik.

Mindezen felül további, forgalomszüneteltetett vasúti vonalakon is szeretnék újraindítani a forgalmat, ezzel is serkentve a vidék egyre inkább lassuló fejlődési ütemét. A tegnap beindított hat szárnyvonal majdnem hétre sikeredett, ugyanis a Szilvásvárad-Putnok vonalat szintén üzembe szerették volna helyezni, ám a tavaszi és nyári esőzések akkora károkat okoztak a pályában, hogy nem sikerült befejezni a felújítási munkálatokat. A szakaszt tehát csak jövőre adják át, persze csak a megfelelő feltételek maradéktalan teljesítése mellett.

A megnyitott szakaszok nem csak a munkába járásban segítik a helyieket, hanem a turizmust tekintve is fontos szerepet játszanak. És bár az is igaz, hogy családi utazások alkalmával nem biztos, hogy megéri a vonatjegy, azért valahol megvan a maga varázsa.