A hatvanas évek amerikai, gyorsulási versenyeinek legendás alakjává vált az aszfaltszaggató Cobra Jet gyorsulási versenyre fejlesztett autó. Motorja a 428 köbinches, azaz hétliteres hengerűrtartalommal büszkélkedett, melyből feltöltő segítségével hatalmas teljesítményeket nyertek ki a tulajdonosok. Az új, 2010 -es modell alapjaira épülő 2012-es Cobra Jet nem kap ekkora motort, ám feltöltőt annál inkább.
A továbbra is V8-as blokk most csak 5,4 literes térfogattal büszkélkedhet, melyre választható lesz a két féle feltöltő valamelyike. Az egyik a Tvs 2,3 literes kompresszora, a másik pedig a Whipple 4 literes feltöltője. Természetesen a nagy nyomás miatt a széria motor alkatrészei nem bírnák a terhelést, ezért több ponton is megváltoztatták azokat. A hajtókarokat kicserélték a Manley „H" profilos alkatrészeire, a főtengelyre dupla éket szereltek.
Az autó tehát rettentően erős lesz, ám a lovakat valamivel kordában kell tartani. A széles hátsókerekek tökéletes tapadást biztosítanak, a fekete króm felnik pedig a megjelenésen csiszolnak valamelyest. A fékeket a Strange Engineering szállítja.
A Ford Racing üzleti menedzsere, George Goddu elmondta, hogy minden egyes, általuk készített Cobra Jet éreztetni fogja tulajdonosával a régmúlt idők legendás versenyautója által keltett örömöket. Átélhetik azt, amit nagyapáink átéltek a már akkor is hatalmas népszerűségnek örvendő gyorsulási versenyeken. A gyártó reméli, hogy autójuk újra a drag versenyek egyik ikonjává válhat.
A 2012-es Cobra Jet rajongók nem csak a helyi pályákon, hanem a Nemzetközi Hot Rod Egyesület (NHRA) Széria és Szuper-Széria osztályában is versenyezhetnek majd.
Az autóból mindösszesen ötven darabot fognak elkészíteni, áruk pedig 91900 amerikai dollárnál kezdődik majd.