Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Cobra Jet újra él
Nagy népszerűségnek örvendenek a kis szériában gyártott járművek, hiszen nem mindenkinek adatik meg a lehetőség, hogy vásároljon a különleges darabokból. A Ford is készít egy limitált szériás járművet, mellyel a legendás Cobra Jet-nek állítanak emléket.

A hatvanas évek amerikai, gyorsulási versenyeinek legendás alakjává vált az aszfaltszaggató Cobra Jet gyorsulási versenyre fejlesztett autó. Motorja a 428 köbinches, azaz hétliteres hengerűrtartalommal büszkélkedett, melyből feltöltő segítségével hatalmas teljesítményeket nyertek ki a tulajdonosok. Az új, 2010 -es modell alapjaira épülő 2012-es Cobra Jet nem kap ekkora motort, ám feltöltőt annál inkább. 

A továbbra is V8-as blokk most csak 5,4 literes térfogattal büszkélkedhet, melyre választható lesz a két féle feltöltő valamelyike. Az egyik a Tvs 2,3 literes kompresszora, a másik pedig a Whipple 4 literes feltöltője. Természetesen a nagy nyomás miatt a széria motor alkatrészei nem bírnák a terhelést, ezért több ponton is megváltoztatták azokat. A hajtókarokat kicserélték a Manley „H" profilos alkatrészeire, a főtengelyre dupla éket szereltek.

Az autó tehát rettentően erős lesz, ám a lovakat valamivel kordában kell tartani. A széles hátsókerekek tökéletes tapadást biztosítanak, a fekete króm felnik pedig a megjelenésen csiszolnak valamelyest. A fékeket a Strange Engineering szállítja.

A Ford Racing üzleti menedzsere, George Goddu elmondta, hogy minden egyes, általuk készített Cobra Jet éreztetni fogja tulajdonosával a régmúlt idők legendás versenyautója által keltett örömöket. Átélhetik azt, amit nagyapáink átéltek a már akkor is hatalmas népszerűségnek örvendő gyorsulási versenyeken. A gyártó reméli, hogy autójuk újra a drag versenyek egyik ikonjává válhat.
A 2012-es Cobra Jet rajongók nem csak a helyi pályákon, hanem a Nemzetközi Hot Rod Egyesület (NHRA) Széria és Szuper-Széria osztályában is versenyezhetnek majd.

Az autóból mindösszesen ötven darabot fognak elkészíteni, áruk pedig 91900 amerikai dollárnál kezdődik majd.