Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Batman és a béka
Két, teljesen új fejlesztésű járműről is beszámolhatunk. Mindkét járgányt a Volkswagen csoport berkein belül készítik, ám mégis nagyban különböznek. Az egyik az Audi R18, a másik a Porsche 911 GT3 RSR.

Az Audi bemutatta legújabb, Le Mans-i huszonnégy órás versenyre készült modelljét, az R18-at. A lassan már teljesen Batmobilhoz hasonlító, LMP1-es jármű komplett karosszéria burkolata karbonból készült, LED-es fényszórókat kapott, és teljesen zárt utasfülkét. Az önhordó karosszéria váza is karbon szálas anyagból készült, ráadásul egyetlen egységből, így lényegesen könnyebb és merevebb, mint a két darabból készült elődöké.

A meghajtásról egy 3,7 literes, V6-os TDI erőforrás gondoskodik, amely egy hatsebességes váltóhoz csatlakozik. Sajnos a gyártó nem közölt adatokat a motorról, annyit azonban elmondott, hogy erősebb és környezetbarátabb lesz, mint elődje, az R15-ös. A bemutató Spa Francorchamps-ban lesz, a hatórás megbízhatósági versenyen. Az Audi azt is elmondta, hogy az R18-on kívül dolgoznak az A4 DTM-en is, melynek bemutatása jövő nyárra tehető.

A másik jármű a Porsche 911 GT3 RSR, melyet a „Bajnokok éjszakája" nevezetű rendezvényen mutattak be. Az elődhöz képest ebben is több változtatást végeztek el a mérnökök, többek között új első szárnyat kapott, 12x18 ET34-es méretű, szélesebb első kerekeket, és egy teljesen optimalizált hátsó szárnyat. Egyéb javításokat vélhetünk felfedezni az autón; ilyen például a LED-es fényszóró, valamint a kipufogócső.

A motortérben egy négyliteres, hathengeres erőforrás lakozik, amely 455 lóerőt és 450 Nm-es forgatónyomatékot teljesít. A teljesítmény öt lóerővel nőtt csak ugyan, de ennek ellenére a menetdinamika sokkal lényegesebben javult. A motort ugyanis egy vadonatúj ECU (központi vezérlőegység) vezérli, új a kipufogó, valamint módosítottak a szívónyíláson is.

Aki ilyen járművet szeretne vásárolni, annak alaposan ki kell nyitnia a pénztárcáját, ugyanis 410 ezer eurónál indul az eladási ára.