Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A legolcsóbb hibrid
Már az oroszok is a hibrid technológia felé kacsintgatnak, mégpedig nem is akárhogyan. Moszkvában nemrég bemutatták azt a kisautót, amelyet az orosz milliárdos, Mikhail Dmitrievitch Prokhorov is támogat.

Az autó nem csak felépítésében és anyagában különbözik hagyományos társaitól, hanem árában, illetve a gyártásra fordított költségekben is. Az orosz lapok szerint mindösszesen 150 millió dollárnak megfelelő összegből készült el a gyártósor, a prototípus és a tervezés. Ennek legalább hússzorosa szokott lenni egyetlen autó megtervezése hagyományos esetben.

A Yarovit névre hallgató, teherautókat készítő cég tervezői a kocsi motorját egy külföldi típusból szerezték be, így sokat spóroltak a tervezés költségein. A motor tehát kétféle üzemanyaggal működik; hajtható földgázzal, és benzinnel ugyanúgy üzemel. Hatvan lóerejével termeli az energiát a hátsó tengelyek előtt elhelyezkedő kondenzátorokba, melyekből a hátsó tengely mögött elhelyezkedő villanymotor lakmározik. A jármű képes akár hét másodperc alatt elérni a száz kilométere óránkénti sebességet, végsebességét pedig az elektronika 120 km/h-nál szabályozza. A három és fél literes fogyasztás nem tűnik túl jónak, hiszen egy mai dízelmotor is képes már hasonló adatokat produkálni. A gáz azonban majdnem felébe kerül, így kíméli a pénztárcát. Egyetlen tankolással nagyjából négyszáz kilométert tudunk majd megtenni vele.

A jármű gombra indul, van benne klíma, amelyet a GPS-szel, a zenehallgatással és az internetezéssel együtt egyetlen, nagy, beépített képernyőn keresztül tudunk vezérelni. A kocsi karosszériája műanyagból készül, azonban kellő biztonságot nyújt az utasok számára. Kétszínű fényezést fog kapni, amely alapja a krémszín lesz. A jármű három kivitelben fog készülni; lesz egy furgon változat, egy ötajtós családi, valamint egy, a fiatalok számára készülő kétajtós cross- kupé is, melynek méretei nagyjából a MINI Cooper-rel egyeznek meg.

Az autóba fektetett gyártási és tervezési költségeket nagyon alacsonyan tartották, így talán ez az autó lehet a legolcsóbb hibrid a világon. Ára tizenkétezer és tizennégyezer dollár környékén fog mozogni, első megjelenését pedig 2012-re datálják. A híresztelések szerint egyelőre a négyütemű motor lesz az áramtermelő egység, ám később gázturbina beépítésére is lehetőséget keresnek.