Az európai, azon belül pedig német nemzetiségű tuningcég már 1968 óta fejleszti tovább a gyári járműveket. Szinte minden Opel típusból készített már erősebb és szebb autókat, gondoljunk csak az Opel Omega Evolution 500-ra, mellyel hatalmas elismerést vívott ki magának. Most a Chevroletre esett a választása, és a hatalmas konkurencia ellenére is bevállalta a Camaro SS átplasztikázását. Így született meg az i42, hiszen éppen negyvenkét éve űzi a német tuner az ipart.
Az Irmscher általában sokat ad a megjelenésre, valamint a teljesítménynövelésre, ám mindkettőt szolidan, az ésszerűség határain belül teszi. A modellt már bemutatták az esseni autókiállításon. A jármű motorjába nyúltak bele valamelyest, ám ezt nem egyedül tették. Segítségükre volt a Velocity Performance Parts, valamint az Auto Magnus is. A kompresszorral felszerelt autó 6,2 literes V8-as motorja így most 509 lóerős teljesítményre lett képes, ami igencsak a közelében jár a nemsokára megjelenő Z28-as Camaroénak. Négy másodperc alatt gyorsul fel százra, végsebessége pedig 272 km/h-nál van.
A feltöltő mellett új sport kipufogórendszert, valamint erősebb fékeket is kapott. Elől hatdugattyús féknyergek és 380 mm-es féktárcsák, hátul pedig négydugattyús nyergek és 355 mm-es tárcsák gondoskodnak a tökéletes megállásról. A jármű alatt állítható kerékfelfüggesztés található, amely tovább növeli a bestia stabilitását.
Az i42-re huszonkét collos, fekete kerekeket szereltek, melyeken ezüst szegélycsík található. A kocsi dizájnjára szintén nagy gondot fordítottak. A matt fehér szín és a két fekete csík fóliázás eredménye, melyet egy Ulm székhelyű, erre a célra szakosodott cég, a KM foliographics GmbH vállalt magára. A több felületen feltüntetett „Since 68" felirat pedig az Irmscher legjobb reklámja. A belső térben természetesen a bőr az uralkodó.
A darabszám korlátozott, az ár viszont ennek ellenére igen baráti, hiszen 49000 eurónál indul, és ez már magában foglalja a Camaro SS megvásárlását is.