A német gyártó gondolt egy merészet, és elkészítette a Transporter terepre is tökéletesen alkalmas változatát. Ezzel a járművel bárki célba tud érni, akár szállításról, akár javításokról legyen szó. A legdurvább talajviszonyokhoz is kiválóan alkalmazható jármű lényegében egy terepjáró és egy kis áruszállító keveréke lett.
Az általános Transporter tovább fejlesztett változata hajtására két féle dízel erőforrás közül választhatunk. A kétliteres TDI egyik változata száznegyven, a másik száznyolcvan lóerős. A motor egy hatsebességes manuális váltóművön hajtja a kerekeket, mégpedig a Haldex tengelykapcsolón keresztül mind a négyet. A durvább terepviszonyok miatt a hátsó differenciálműbe zárat is szereltek, és a kocsi hasmagasságát három centiméterrel megemelték. A rugók és lengéscsillapítók is erősített kivitelben készülnek, így akár 3,2 tonnás össztömeget is elérhet.
A kényelmi berendezésekben természetesen nincs hiány. A klíma és az állófűtés természetesen szériatartozék, emellett az alapfelszereltséghez tartozik még a poros terepeken is kiválóan működő speciális légszűrőbetét, valamint a strapabíró anyaggal kárpitozott ülések. A járműhez extraként rendelhető a „Protection" névre keresztelt védelmi csomag, amely főleg a sziklás terepen nyújt kiváló védelmet a jármű alváza számára. A fém védőlapok védik a motort, a váltót, a kipufogót, a tankot, valamint a hátsó differenciálművet a nagyobb kövek okozta esetleges sérülésektől, és mindemellett tartalmaz az utastérben elhelyezett tároló acélkonténert is.
A gyengébbik verzióhoz rendelhető egy úgynevezett Expedíciós csomag is, amely magában foglalja a tizenhat collos, erősített acél felniket, a terepmintával ellátott gumiabroncsokat, a kabinban sínrendszerre szerelt utas üléseket, melyek előre hátra mozgathatók a segítségével a nagyobb hely elérése érdekében, valamint egy rövidebb sebességváltóművet, amely kifejezetten az offroad körülményekre lett kifejlesztve.
Az autó tehát kiválóan alkalmazható a terepen, akár a jelenleg igen népszerű Pick-up-okat is leválthatja. A mezőgazdasági szállításban is megállja a helyét, és a közintézmények, valamint szervizszolgáltatók is remekül alkalmazhatják. Ára ugyan elég borsos, ám tudásához mérten már nem annyira veszélyes. A 34550 eurós alapár mellé az Expedition csomag még nyolcezer eurót kóstál, erre pedig további 3200 eurót fizethetünk a Protection csomagért.