Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Terepjárásból ötös
Kiváló céges járműnek is nevezhetnénk a Volkswagen legújabb típusát, a Transporter Rockton-t. Szinte minden terepen átgázol, sértetlenül megússza a sziklás talajt, és még bőséges rakományt is képes magával vinni.

A német gyártó gondolt egy merészet, és elkészítette a Transporter terepre is tökéletesen alkalmas változatát. Ezzel a járművel bárki célba tud érni, akár szállításról, akár javításokról legyen szó. A legdurvább talajviszonyokhoz is kiválóan alkalmazható jármű lényegében egy terepjáró és egy kis áruszállító keveréke lett.

Az általános Transporter tovább fejlesztett változata hajtására két féle dízel erőforrás közül választhatunk. A kétliteres TDI egyik változata száznegyven, a másik száznyolcvan lóerős. A motor egy hatsebességes manuális váltóművön hajtja a kerekeket, mégpedig a Haldex tengelykapcsolón keresztül mind a négyet. A durvább terepviszonyok miatt a hátsó differenciálműbe zárat is szereltek, és a kocsi hasmagasságát három centiméterrel megemelték. A rugók és lengéscsillapítók is erősített kivitelben készülnek, így akár 3,2 tonnás össztömeget is elérhet.

A kényelmi berendezésekben természetesen nincs hiány. A klíma és az állófűtés természetesen szériatartozék, emellett az alapfelszereltséghez tartozik még a poros terepeken is kiválóan működő speciális légszűrőbetét, valamint a strapabíró anyaggal kárpitozott ülések. A járműhez extraként rendelhető a „Protection" névre keresztelt védelmi csomag, amely főleg a sziklás terepen nyújt kiváló védelmet a jármű alváza számára. A fém védőlapok védik a motort, a váltót, a kipufogót, a tankot, valamint a hátsó differenciálművet a nagyobb kövek okozta esetleges sérülésektől, és mindemellett tartalmaz az utastérben elhelyezett tároló acélkonténert is.

A gyengébbik verzióhoz rendelhető egy úgynevezett Expedíciós csomag is, amely magában foglalja a tizenhat collos, erősített acél felniket, a terepmintával ellátott gumiabroncsokat, a kabinban sínrendszerre szerelt utas üléseket, melyek előre hátra mozgathatók a segítségével a nagyobb hely elérése érdekében, valamint egy rövidebb sebességváltóművet, amely kifejezetten az offroad körülményekre lett kifejlesztve.

Az autó tehát kiválóan alkalmazható a terepen, akár a jelenleg igen népszerű Pick-up-okat is leválthatja. A mezőgazdasági szállításban is megállja a helyét, és a közintézmények, valamint szervizszolgáltatók is remekül alkalmazhatják. Ára ugyan elég borsos, ám tudásához mérten már nem annyira veszélyes. A 34550 eurós alapár mellé az Expedition csomag még nyolcezer eurót kóstál, erre pedig további 3200 eurót fizethetünk a Protection csomagért.