Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Elektromos utazgatás
Az elektromos járművek nem szennyezik a környezetet. Ez nem teljesen igaz, hiszen nem minden alkatrészük újrahasznosítható, de legalább a város levegőjét nem szennyezik. Elterjedésükhöz ösztönzés kell, valamint sok-sok reklám.

A franciák már tudják, mitől döglik a légy. Párizs levegője egyre szennyezettebb, hiszen egyre több az autó. Ha már mindenki négykerekűbe akar ülni, miért ne tegye? Ám ebben az esetben járjon elektromos autóval! A város polgármestere erre a problémára hatalmas ötlettel állt elő. Néhány évvel ezelőtt bevezetett ugyanis egy olyan kerékpár kölcsönző rendszert (Vélib), amely a város több ezer pontján megtalálható, így a dolgozni járók, és a turisták is kényelmesen használhatják néhány euró bedobása ellenében. Mivel rengeteg ilyen kölcsönző létezik, „A"-ból „B"-be kényelmesen el lehet jutni a segítségükkel.

A jelenlegi ötlet az Autolib, amely a kerékpárkölcsönző hasonmása lenne. A 2011 őszén induló projekt lényege, hogy több mint ezer bérlőhelyet állítanak fel töltőállomással egybekötve, ahol a polgár a munkába menet beülhet a kisautóba, majd elmehet a munkahelyéig, ahol a közelben szintén található egy hasonló állomás. Éves előfizetőknek tizenkét eurót kell majd fizetniük havonta az alapdíjért, a bérlés pedig az első félórába öt euró lesz, a másodikban négy, a többiben pedig hat. Ez a rövid utazásokat ösztönzi, ugyanúgy, mint a Vélib esetében. A heti alapdíj tizenöt, a napi pedig tíz euró lesz. A polgármester úgy gondolja, hogy a metróval utazni nem hajlandó autósok most átülhetnek egy nem szennyező járműbe.

Az apró, buborékra emlékeztető járműveket telefonon és online is lefoglalhatják az emberek, sőt, a célállomásnál parkolóhelyet is bérelhetnek maguknak. A kisautó egyetlen töltéssel 250 kilométert képes megtenni, végsebessége pedig 130 km/h környékén van. Gyorsulása viszonylag elfogadható, hiszen hat másodperc kell a hatvanas tempó eléréséhez, vagyis nagyjából egy kisebb hengerűrtartalmú autóéval vetekszik. Az újratöltés négy órát vesz igénybe átlagosan, tehát egyetlen töltéssel a számítások alapján akár tíz embert is célba tud juttatni.

A párizsi közlekedés nagy hasznára válhat a kisautó, és nem utolsó sorban még hasznot is termelhet a városnak. A felmérések azt mutatják, hogy a gazdaságos üzemeltetéshez nagyjából kétszázezer előfizetőre van szükség, ám ennek legalább tízszerese jelezte, hogy használná ezt a közlekedési formát.