A franciák már tudják, mitől döglik a légy. Párizs levegője egyre szennyezettebb, hiszen egyre több az autó. Ha már mindenki négykerekűbe akar ülni, miért ne tegye? Ám ebben az esetben járjon elektromos autóval! A város polgármestere erre a problémára hatalmas ötlettel állt elő. Néhány évvel ezelőtt bevezetett ugyanis egy olyan kerékpár kölcsönző rendszert (Vélib), amely a város több ezer pontján megtalálható, így a dolgozni járók, és a turisták is kényelmesen használhatják néhány euró bedobása ellenében. Mivel rengeteg ilyen kölcsönző létezik, „A"-ból „B"-be kényelmesen el lehet jutni a segítségükkel.
A jelenlegi ötlet az Autolib, amely a kerékpárkölcsönző hasonmása lenne. A 2011 őszén induló projekt lényege, hogy több mint ezer bérlőhelyet állítanak fel töltőállomással egybekötve, ahol a polgár a munkába menet beülhet a kisautóba, majd elmehet a munkahelyéig, ahol a közelben szintén található egy hasonló állomás. Éves előfizetőknek tizenkét eurót kell majd fizetniük havonta az alapdíjért, a bérlés pedig az első félórába öt euró lesz, a másodikban négy, a többiben pedig hat. Ez a rövid utazásokat ösztönzi, ugyanúgy, mint a Vélib esetében. A heti alapdíj tizenöt, a napi pedig tíz euró lesz. A polgármester úgy gondolja, hogy a metróval utazni nem hajlandó autósok most átülhetnek egy nem szennyező járműbe.
Az apró, buborékra emlékeztető járműveket telefonon és online is lefoglalhatják az emberek, sőt, a célállomásnál parkolóhelyet is bérelhetnek maguknak. A kisautó egyetlen töltéssel 250 kilométert képes megtenni, végsebessége pedig 130 km/h környékén van. Gyorsulása viszonylag elfogadható, hiszen hat másodperc kell a hatvanas tempó eléréséhez, vagyis nagyjából egy kisebb hengerűrtartalmú autóéval vetekszik. Az újratöltés négy órát vesz igénybe átlagosan, tehát egyetlen töltéssel a számítások alapján akár tíz embert is célba tud juttatni.
A párizsi közlekedés nagy hasznára válhat a kisautó, és nem utolsó sorban még hasznot is termelhet a városnak. A felmérések azt mutatják, hogy a gazdaságos üzemeltetéshez nagyjából kétszázezer előfizetőre van szükség, ám ennek legalább tízszerese jelezte, hogy használná ezt a közlekedési formát.