Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Újra jár a nosztalgikus fénysugár
Budapest Európa egyik legszebb városa. Építészeti műremekek tarkítják utcáit, nem is beszélve a Duna két partjáról. A hajóról történő városnézés az egyik lehetséges mód a turisták számára, hogy megismerkedjenek a várost jellemző épületekkel, ám lehet, hogy erre mostanság még alkalmasabb a villamos.

A belváros manapság már könnyebben bejárható, hiszen rengeteg közlekedési eszközünk van, amit egy látványra éhes turista igénybe tud venni. Igaz, hogy hétköznap nagy a tumultus a munkába járók miatt, ám a nagy forgalom tíz óra tájt lecseng, és háromig biztosan nem indul újra. A BKV úgy gondolta, fel kellene dobni a budapesti látképet valami nosztalgikus, szemet gyönyörködtető szállítóeszközzel, így idén is hadrendbe állították a csillogóan tündöklő UV villamost.

Az UV típusjelzés az 1956-tól gyártott "U" típusú, táv vezérelhető motorkocsiktól ered. Kilenc év alatt a Ganz 375 darabot készített el, így ez lett a legnagyobb darabszámú magyar villamos. Formavilága nagyon is eredeti, az ötvenes évek hangulatát idézik a műbőr ülések, a lekerekített karosszériaelemek, valamint a parvánfalak. A gyártásakor még nem volt képes pótkocsit húzni, ám az egyre növekvő forgalom szükségessé tette a közbenső vagon alkalmazását, így a hatvanas évektől Budapest egyik meghatározó közlekedési eszközévé vált a három kocsis villamos.

Évtizedekig szállította az utasokat a negyvenkilences és a negyvenhetes vonalán, valamint a kettes és tizenkilences vonalakon is. A járműveket 2007. augusztus 20-án véglegesen kivonták a forgalomból, és azóta kizárólag csak különleges alkalmakkor veszik elő őket. Ilyen lett az idei karácsony is, hiszen a pesti oldalon, a 2A vonalán, a budai oldalon pedig a 19-es vonalán közlekedik december elsejétől egészen újévig a nosztalgia villamos. Nem is akármilyen menetfelszerelésben, hiszen kivilágítva, ragyogó fényáradatban úsznak kocsijai.

Kedden és pénteken a 19-es villamos vonalán lehet megtalálni, a többi napon pedig a kettes vonalán ékeskedik. Bárki felszállhat rá, akinek érvényes menetjegye vagy bérlete van, a hat év alatti gyermekek pedig ingyen utazhatnak rajta. A vonalválasztás nem véletlen, hiszen turisztikai szempontból talán az egyik legszebb útvonalat képviseli. A nagykörúti, felgyorsult forgalomhoz a hatalmas Combinók miatt túl lassú és kicsi lett volna a szerelvény, ezért döntöttek úgy, hogy ismét a Duna partján közlekedtetik. Idén tehát már mindkét oldalról megcsodálhatjuk a fővárost és gyönyörködhetünk a kivilágított épületekben. Jó újra látni, hogy az ötvenöt éves, magyar technika még mindig képes a közt szolgálni, és megjelenésével tovább ékesíteni a legszebb várost.