A belváros manapság már könnyebben bejárható, hiszen rengeteg közlekedési eszközünk van, amit egy látványra éhes turista igénybe tud venni. Igaz, hogy hétköznap nagy a tumultus a munkába járók miatt, ám a nagy forgalom tíz óra tájt lecseng, és háromig biztosan nem indul újra. A BKV úgy gondolta, fel kellene dobni a budapesti látképet valami nosztalgikus, szemet gyönyörködtető szállítóeszközzel, így idén is hadrendbe állították a csillogóan tündöklő UV villamost.
Az UV típusjelzés az 1956-tól gyártott "U" típusú, táv vezérelhető motorkocsiktól ered. Kilenc év alatt a Ganz 375 darabot készített el, így ez lett a legnagyobb darabszámú magyar villamos. Formavilága nagyon is eredeti, az ötvenes évek hangulatát idézik a műbőr ülések, a lekerekített karosszériaelemek, valamint a parvánfalak. A gyártásakor még nem volt képes pótkocsit húzni, ám az egyre növekvő forgalom szükségessé tette a közbenső vagon alkalmazását, így a hatvanas évektől Budapest egyik meghatározó közlekedési eszközévé vált a három kocsis villamos.
Évtizedekig szállította az utasokat a negyvenkilences és a negyvenhetes vonalán, valamint a kettes és tizenkilences vonalakon is. A járműveket 2007. augusztus 20-án véglegesen kivonták a forgalomból, és azóta kizárólag csak különleges alkalmakkor veszik elő őket. Ilyen lett az idei karácsony is, hiszen a pesti oldalon, a 2A vonalán, a budai oldalon pedig a 19-es vonalán közlekedik december elsejétől egészen újévig a nosztalgia villamos. Nem is akármilyen menetfelszerelésben, hiszen kivilágítva, ragyogó fényáradatban úsznak kocsijai.
Kedden és pénteken a 19-es villamos vonalán lehet megtalálni, a többi napon pedig a kettes vonalán ékeskedik. Bárki felszállhat rá, akinek érvényes menetjegye vagy bérlete van, a hat év alatti gyermekek pedig ingyen utazhatnak rajta. A vonalválasztás nem véletlen, hiszen turisztikai szempontból talán az egyik legszebb útvonalat képviseli. A nagykörúti, felgyorsult forgalomhoz a hatalmas Combinók miatt túl lassú és kicsi lett volna a szerelvény, ezért döntöttek úgy, hogy ismét a Duna partján közlekedtetik. Idén tehát már mindkét oldalról megcsodálhatjuk a fővárost és gyönyörködhetünk a kivilágított épületekben. Jó újra látni, hogy az ötvenöt éves, magyar technika még mindig képes a közt szolgálni, és megjelenésével tovább ékesíteni a legszebb várost.