Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kereskedelmi gázolaj
Eljött az idő, januártól jön a kereskedelmi gázolaj, az MKFE és az összes többi fuvarozói érdekképviselet végre elérte a célját. Ők ugyanis azt mondták, hogy ha nem csökken a gázolaj jövedéki adótartalma, külföldön fognak tankolni. És nem csak ők, hanem hazánkon áthaladó társaik is.

Sikerült nekik. A kormány ugyanis idén januárban nemhogy csökkentette, hanem nyolc forinttal növelte a gázolaj jövedéki adóját az unió által előírt minimum szint fölé, és ezzel elérte, hogy a hazai és külföldi fuvarozócégek nem hazánkban tankoltak. Ezzel elérték, hogy tíz százalékkal csökkent a gázolajfogyasztás, és az állami bevételekből húszmilliárd forint kiesett.

A fuvarozók javaslata a kereskedelmi gázolaj bevezetése volt, ami azt jelenti, hogy az autóbuszos, valamint a tehergépkocsival rendelkező fuvarozó vállalkozások a jövedéki adó egy részét visszaigényelhessék, ezzel kompenzálva a hazai kereskedelmi olajárakat. Az akkori kormány rájuk sem hederített, hát meg is lett az eredménye. Idén júliusban azonban felcsillant a remény, a kormány ígéretet tett arra, hogy ha be tudják bizonyítani, hogy a számok őket igazolják, és visszahozzák az állami bevételkiesést, akkor 2011 januárjától bevezetik a kereskedelmi gázolajat.

A folyamat elindult, és a fogyasztás növekvő tendenciába csapott át. Ez azt jelenti, hogy augusztusban már tizenhét százalékkal többet tankoltak itthon, mint az előző hónapokban. Természetesen januártól ez a folyamat tovább növekszik majd, és egyre többen fognak hazánkban tankolni. Évente ugyanis nagyjából egymilliárd liter gázolaj fogy el itthon, ennek az átmenő tranzitforgalom az ötödét használja el. Az MKFE számításai szerint a januártól literenként visszaigényelhető 6,5 forintnyi jövedéki adó az eddigi forgalmat és a növekvőt is beleszámítva az államnak mindösszesen nyolc és félmilliárd forintos többletkiadást jelent, ám a többlet révén húszmilliárdos bevételt. Ezzel lényegében 11,5 milliárd forintot spórolnak meg Magyarországnak.

Az MKFE tárgyalt a MOL Nyrt. képviselőivel is egy kedvezményesebb gázolaj eladási stratégiáról. Meg is alkották a Gold kártyát, melynek segítségével a fuvarozó pénz nélkül is tankolhat, és ráadásul árkedvezményt is kap. Sajnos a kártya csak a fedezetképes vállalkozásokat támogatta, a szorult helyzetbe kerülteket nem. Nekik találták ki a Green, azaz zöld kártyát, melyet előre feltöltve szintén pénz nélkül lehet tankolni, és még kedvezményeket is kapnak a vállalkozások. Így ők is sokkal versenyképesebbé válhatnak, amely ismét bevételeket jelent állami szinten. A kártyák segítségével a havi gázolajfogyasztás 2008 végére elérte a 1 750 000 litert. A csatlakozók száma egyre csak nőtt, így egyre nagyobb kedvezményeket kaptak a fuvarozók. Ez újabb növekedést idézett elő, s bár a válság hatása nagyon is érezhető volt, a tagok fogyasztása jelenleg havi szinten eléri az ötmillió litert.

A kártyák tehát jó hatással vannak a fuvarozókra, hiszen mennyiségi növekedést okoznak, ezzel pedig a hazai szállítmányozás nemzetközi versenyképességét erősítik.