Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Japán hidrogénmeghajtás
Japán ismét élen jár a megújuló energiaforrások fejlesztésében. A Toyota Motor Corporation és a felépítményeket gyártó Hino Motors Ltd. közös fejlesztéséből egy üzemanyagcellás hibrid busz született meg.

A japán Hidrogénellátó és Felhasználási Technológiai Kutató Szervezet, vagyis a HySUT felkérte a Közúti Hidrogén Projektben résztvevő Toyotát és Hino-t, hogy készítsenek el egy hidrogén meghajtású, üzemanyagcellás autóbuszt, és állítsák forgalomba Tokió központja, és a Tokió Nemzetközi Repülőtér között.

A már kész, közös fejlesztésű, hidrogéncellás buszukat módosítaniuk kellett, hiszen csak így felelt meg a repülőtéri követelményeknek. December közepén a hidrogén projekt keretén belül Tokióban és Hanedában is felállítottak egy-egy hidrogén töltő állomást, így a busz biztonságosan tankolhat mindkét állomáson -írja a japanusedbuses. A gyártók a közlekedési eszközt bérbe adták a repülőtéri Air Transport Service vállalatnak, így a busz napi egy utat tesz meg a Haneda Repülőtér és Shinjuku állomás között, egyet pedig Tokió belvárosa és a repülőtér között.

A két gyártó közösen ellenőrzi majd a busz használata során összegyűjtött adatokat, hogy felhasználhassa őket a következő generációs, üzemanyagcellás járműveihez. A Toyota ugyanis gőzerővel fejleszti üzemanyagcelláit, a Hino pedig nagyon odafigyel az utazáshoz szükséges legkényelmesebb és legergonomikusabb felépítmény kialakítására. Már néhány közös buszuk működik a térségben, a repülőtéri járatot azonban módosítani kellett, hogy megfeleljen az ottani követelményeknek.

A busz hajtásáról tehát két darab állandó mágneses villanymotor gondoskodik, melynek működéséhez a Nikkel-metál hibrid akkumulátorok, valamint az üzemanyagcellák szolgáltatják az elektromos áramot. A tankba nagynyomású hidrogént tankolnak 35 MPA-on, melynek felhasználásakor semmilyen káros összetevő nem keletkezik. A busz teljesítménye 2x 110 lóerő, és 2x 260 Nm. Végsebessége elérheti a nyolcvan kilométeres óránkénti sebességet.

Az alacsonypadlós, hibrid busz tehát egyelőre próbaüzemen jár, ám később sorozatgyártását is tervezik.