A japán Hidrogénellátó és Felhasználási Technológiai Kutató Szervezet, vagyis a HySUT felkérte a Közúti Hidrogén Projektben résztvevő Toyotát és Hino-t, hogy készítsenek el egy hidrogén meghajtású, üzemanyagcellás autóbuszt, és állítsák forgalomba Tokió központja, és a Tokió Nemzetközi Repülőtér között.
A már kész, közös fejlesztésű, hidrogéncellás buszukat módosítaniuk kellett, hiszen csak így felelt meg a repülőtéri követelményeknek. December közepén a hidrogén projekt keretén belül Tokióban és Hanedában is felállítottak egy-egy hidrogén töltő állomást, így a busz biztonságosan tankolhat mindkét állomáson -írja a japanusedbuses. A gyártók a közlekedési eszközt bérbe adták a repülőtéri Air Transport Service vállalatnak, így a busz napi egy utat tesz meg a Haneda Repülőtér és Shinjuku állomás között, egyet pedig Tokió belvárosa és a repülőtér között.
A két gyártó közösen ellenőrzi majd a busz használata során összegyűjtött adatokat, hogy felhasználhassa őket a következő generációs, üzemanyagcellás járműveihez. A Toyota ugyanis gőzerővel fejleszti üzemanyagcelláit, a Hino pedig nagyon odafigyel az utazáshoz szükséges legkényelmesebb és legergonomikusabb felépítmény kialakítására. Már néhány közös buszuk működik a térségben, a repülőtéri járatot azonban módosítani kellett, hogy megfeleljen az ottani követelményeknek.
A busz hajtásáról tehát két darab állandó mágneses villanymotor gondoskodik, melynek működéséhez a Nikkel-metál hibrid akkumulátorok, valamint az üzemanyagcellák szolgáltatják az elektromos áramot. A tankba nagynyomású hidrogént tankolnak 35 MPA-on, melynek felhasználásakor semmilyen káros összetevő nem keletkezik. A busz teljesítménye 2x 110 lóerő, és 2x 260 Nm. Végsebessége elérheti a nyolcvan kilométeres óránkénti sebességet.
Az alacsonypadlós, hibrid busz tehát egyelőre próbaüzemen jár, ám később sorozatgyártását is tervezik.