Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
F-Cell
Németország nagyon komolyan veszi a környezetvédelmet, és arra sarkalja az üzemeket, hogy minél környezetkímélőbb termékeket állítsanak elő. A Mercedes is megfogadta a tanácsot, és már teszteli is az új, hidrogéncellás autóit.

Berlinben megkezdték kétszáz darab, „B" osztályú, üzemanyagcellás gépkocsi tesztelését, melyet a Mercedes-Benz F-Cell-nek nevezett el. Nagy előrelépést jelent ez a fejlesztésben, hiszen eddig az E-Cell-ek, vagyis a tisztán elektromos, akkumulátorral hajtott járműveket favorizálták, most azonban az üzemanyagcellának áldozták fejlesztési munkájukat. Igaz, már hat évvel ezelőtt is jelent meg egy „A" osztályos F-Cell kisautó, ám ez még nagyon kezdetleges volt, hiszen a cella mérete azóta negyven százalékkal a fogyasztás pedig harminc százalékkal csökkent, ráadásul a teljesítmény harmadával nőtt.

A rendszer működése nagyon biztonságos. A gyár számos teszttel igazolta, hogy baleset esetén semmilyen körülmények közepette nem képes felrobbanni az üzemanyagtartály. Ráadásul a tankolás is lényegesen gyorsabb, hiszen az elektromos autókkal szemben ez nem órákig, hanem csak három percig tart. A nagynyomású, nagyjából hétszáz báros hidrogént három perc alatt préselik a tankba. Az egy tankolással magával vihető hidrogén tömege mindösszesen csak 2,5 kilogramm. A gázt kilóra mérik, ára pedig kilenc euró kilogrammonként. A tankolt mennyiséggel az autó nagyjából 350 kilométert képes megtenni, vagyis száz kilométeren hat eurónyi üzemanyagot fogyaszt. Ez nagyjából egy ma átlagos, dízelmotoros jármű fogyasztásával egyezik meg.

A hidrogént az üzemanyagcella oxigénnel egyesíti, ez pedig elektromos áramot produkál. A cella energiájával hajtják a 136 lóerős villanymotort, melynek nyomatéka 290 Nm, és a fordulatszám tartományok bármelyikében teljes egészben rendelkezésre áll. Százas tempóra 11,4 másodperc alatt gyorsul fel a gépkocsi, ami elég lassúnak tűnhet, ám a jármű saját tömege 1,8 tonna, és az utasok a csomagokkal még 225 kg. A kocsi végsebessége ennek ellenére eléri a 170 km/h-t.

A hidrogéncellás autó tehát lényegesen gazdaságosabb mai, fosszilis üzemanyaggal működő társainál, ráadásul abszolút környezetbarát. Se káros anyag kibocsátása se zajszennyezése nincsen. Szinte hangtalanul üzemel, esetleg egy kis vízgőzt láthatunk párologni a kipufogócsövön. Az egyetlen problémát itt is a kúthálózat jelenti, hiszen hatalmas költséggel jár, viszont nélküle ezek az autók sem életképesek, hasonlóan elektromos testvéreikhez.