Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Nem mindenkinek sikerült
Úgy tűnik, az idei év sem volt életképesebb a tavalyinál, legalábbis ami a MÁV-ot illeti. A 2010-es esztendőt ugyanis negyvenmilliárd forintos veszteséggel zárta a részvénytársaság.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta a december 21-én lezajlott évértékelő rendezvényen, hogy a vasúttársaság hosszú távú stratégiáját nem néhány évre, hanem néhány évtizedre előre kell megtervezni. Ennek érdekében a társaság az új Széchenyi-terv segítségével 2030-ig szóló, összetett programot kíván elkészíteni.

Az előremutató stratégiai program szerint a vasút vezetősége öt, tíz és húsz éven belül végrehajtandó feladatokat fog megfogalmazni. Természetesen a legfontosabb feltételek között említik meg azt is, hogy a kormányoknak a kötöttpályás közlekedést kell előnyben részesíteni annak érdekében, hogy a vasút ismét fejlődőképes lehessen. Emellett a közösségi közlekedés résztvevőivel összhangba kell hozni a vasúti közlekedést, hiszen az összhang teremtheti meg a hosszú távú működésbiztonságot, és természetesen ösztönzőleg hat az eddig gépkocsival dolgozni járók utazási szokásainak megváltoztatására is.

Az elnök-vezérigazgató megemlítette, hogy amíg a MÁV Zrt. 43,1 milliárd veszteséget könyvelhet el az idei évben, addig a MÁV-START Zrt. 211 millió forint, a vontatásokat végző MÁV-Trakció Zrt. 1,64 milliárd forint, a járműkarbantartással foglalkozó MÁV Gépészet Zrt. 107 millió forint mérleg szerinti nyereséget ért el. Idén a MÁV Zrt huszonhárommilliárd forintos költségtérítésben részesült, és tízmilliárd forintnyi kötvénymennyiséget bocsátottak ki állami garanciával, így remélik, hogy az ebből befolyó összegek még az ünnepek előtt forrást jelentenek a cég számára.

Hitelből van bőven. Szarvas Ferenc szerint első lépésként a működés okán felvett 190 milliárdos hitelt kellene visszafizetni, és csak azután foglalkozni az eszközfejlesztésekre kért 110 milliárdos hitellel. Természetesen ez önerőből szinte lehetetlen lenne, így csak az állam segítségében bízhatnak. A hitelek visszafizetése öt-nyolc év alatt történhetne meg, ha a magyar állam segítene a bajba jutott közlekedési vállalaton. Ez azonban - úgy tűnik - egyelőre várat magára, hiszen az egyre növekvő költségvetési hiányból nem hogy többet, hanem inkább kevesebbet tudnak csak fordítani a vállalat kisegítésére.