Az STI Sedan alapjaira épített jármű új vonalvezetése lényegesen eltér elődjétől. A szélesített sárvédők kidomborodása sokkal ívesebb, lágyabb lett, de ez nem azt jelenti, hogy kecsességével elvesztette vadállati mivoltát. Szó sincs róla. Az erő vele van és mindig is vele lesz. A kényelmes lépcsőshátú szénszálas tetőt kapott, valamint alumínium motorháztetőt, ezzel is csökkentve a megnövekedett saját tömeget. Az első lökhárító is megváltozott, a tizennyolc collos könnyűfém kerekek pedig játszi könnyedséggel tartják az úton a járművet az STI változat ihlette, komplett futómű rendszer segítségével.
Belül teljesen új fejlesztésű Recaro üléseket kapott, valamint egy STI feliratú indítógombot. A teljesen fekete belsőhöz igen jól passzol a piros cérna, valamint a hasonló színű műszerfal világítás is. A küszöböket borító díszlemez csík felirata már a beszálláskor jelzi az embernek, hogy az utazás nem éppen hétköznapi lesz. Mind kényelmi, mind sportossági szempontból átlagon felülit képes nyújtani a lóerőkkel bőven ellátott jármű.
A tS motorikusan is felülmúlja önmagát. Az iker turbinanyílásos turbófeltöltő még vadabb nyomást képes produkálni, így a négyhengeres, kétliteres boxermotor 308 lóerőt és 430 Nm-t présel ki magából. A másik változat, az A-line tS szimpla turbinanyílással rendelkezik, így valamivel gyengébbre sikeredett. A két és fél literes motorja 300 lóerőt és 350 Nm-t teljesít, ám nyomatéki görbéje sokkal simább, mint a másik változaté. Az erőt a tS-nél egy hatsebességes nyomatékváltómű továbbítja a kerekekre, az A-line tS-nél pedig csak egy ötsebességes váltót alkalmaztak.
A következő hónapban induló széria csak négyszáz darab különleges járművet foglal magában, amelyek ára 36500 eurótól indul majd.