Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Annyi a szmognak
Európa legszigorúbb szmog-rendeletét fogadta el a Fővárosi Közgyűlés 2008. december 3-án
A budapestinfo.hu közleménye szerint Európa legszigorúbb szmog-rendeletét fogadta el (egyhangúlag!) legutóbbi ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A rendeletalkotással párhuzamosan a közgyűlés felkérése alapján a főpolgármester felterjesztéssel fordult a kormányhoz, amelyben a fővárosi környezetvédelmi szakemberek észrevételei alapján több jogszabály módosítását kérte, - annak érdekében, hogy a fővárosi rendelet betartható legyen, és megszűnjenek a jogi koherencia-zavarok.





A szmog balra haladjon tovább!Demszky Gábor az új határértékekre vonatkozó miniszteri rendelet hatályba lépésének néhány hónappal történő halasztására tett javaslatot. A Főváros vezetése először nyáron kérte a kormánytól, hogy adjon időt az önkormányzatoknak, hogy felkészüljenek az Európában elsőként alkalmazandó, egyedülállóan szigorú levegőtisztasági határértékek bevezetésére. Ez nem történt meg, így a Főváros bevezette a szigorúbb szabályozást, egyúttal a felterjesztésben a vonatkozó országos jogszabályok módosítását kéri. Ezek közé tartoznak a polgári védelemről, a környezet védelméról szóló törvények, a levegő védelmével kapcsolatos kormányrendelet, valamint a KRESZ és „zöldkártya" vizsgálatát szabályozó miniszteri rendeletek módosítása, hogy egy levegőtisztasági riasztás során az érintett szervezetek zökkenőmentesen tudjanak együttműködni. A Főváros a szálló por határértéket meghatározó miniszteri rendelet megváltoztatását abban az esetben kéri, ha a többi jogszabály módosítására nem kerülne sor, és így sok esetben egymásnak ellentmondó jogszabályok alapján kéne végrehajtani szmog-rendeletet.
A rendőrség és a főváros illetékesei közös munkacsoport felállításáról döntöttek, amely részletesen meghatározza majd az ellenőrzés és a behajtás rendjét és a rendőrség ezzel kapcsolatos feladatait szmog-riadó idején.
A Fővárosi Közgyűlés közleménye szerint a budapesti levegő minősége egyébként jelentősen javult a rendszerváltás óta, ma kevésbé szennyezett, mint a legtöbb európai nagyvárosban. A nehézipar visszaszorulásával a legtöbb szennyező anyag (pl. kéndioxid, nitrogénoxidok) koncentrációja csökkent, a legnagyobb probléma ma már a szálló por, így a Főváros is elsősorban ennek visszaszorítására koncentrál. Többek között ezért épült meg a rákospalotai füstgáztisztító, ezért szigorodott a közelmúltban a teher-gépjárművek behajtása és ezért tiltják ki januártól szinte az egész városból a teherautókat.

A rendeletmódosítás lényege:
Amennyiben a levegőben lévő szállópor mennyisége tartósan 100 µg/m3 fölé kerül, levegőtisztasági riasztást (szmogriadót) kell elrendelni Budapesten. Ilyenkor - szemben 75 µg/m3 fölött életbe lépő a tájékoztatási fokozattal - már nem önkéntes a korlátozás, hanem kötelező. Riasztás esetén páros napokon a páros rendszámú, páratlan napokon pedig csak a páratlan rendszámú járművek közlekedhetnek Budapesten. Ez természetesen nem vonatkozik a BKV járműveire, melyek ilyenkor a szokásosnál is sűrűbben közlekednek. Szintén kivételt képeznek a megkülönböztető jelzést használó járművek, a taxik, a mozgáskorlátozottak által használt gépkocsik, valamint a hibrid meghajtású gépjárművek és a környezetbarát Euro 5-ös motorral felszerelt autók. A Főváros területén működő nagyüzemek pedig kötelesek károsanyag-kibocsátásukat 25%-kal csökkenteni. Emellett a jövő évtől kezdve a legkritikusabb időszakban - október 20. és március 8. között - a Hungária körúttól befelé eső területről kitiltanák a legszennyezettebb, sárga környezetvédelmi matricás járműveket. (Ezért van szükség egyebek mellett a KRESZ módosítására is.)


 

>>> fórum
Legújabb hozzászólások