Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
További emelkedések
Az autósoknak egyre nehezebb a sorsuk. Az autók fogyasztása ugyan csökken, de nem akkora mértékben, mint amilyenben a kőolaj ára növekszik. Jövőre sem számíthatunk másra, mint áremelkedésekre.

Több szakember véleménye is egybehangzóan mutatja, hogy a jövő évben tovább fognak emelkedni az üzemanyag árak. Van, aki „csak" 385 forintos literenkénti benzinárat jósol, de olyan is akad, aki a négyszáz forintot is elérő benzinről beszél. A gázolaj hasonló mértékben fog változni, ám a két üzemanyag nagyjából húsz forintos különbsége továbbra is meg fog maradni.

A tavalyi és az idei év tendenciája folyamatos növekedést mutat. Igaz, kis lépésekkel ugyan, de folyamatosan emelték az árakat. Olykor-olykor becsusszant egy kis csökkentés, ám ezzel csak megpróbáltak szépíteni a dolgon. Karácsonykor mindig nagyobb mértékű az emelés, talán újév után ismét kicsit stagnálni fognak az árak. A MOL sem tud mást tenni, minthogy emel, hiszen a hordónkénti olajár folyamatosan csak emelkedik.

A keresletet tovább fokozza, hogy a nagyobb felhasználók, mint Oroszország, India, Kína túlélték a világválságot és pályájuk ismét felfelé ível. Kína ráadásul minden településére el szeretné juttatni a gázt, amíg azonban nincs kiépítve a hálózat, olajgenerátorokkal termelteti a villamos energiát. Azokhoz pedig hatalmas mennyiségű olajra van szükség, így a kereslet folyamatosan növekszik. Az elemzők azt mondják, az OPEC-országok mérsékelt árpolitikája miatt a hordónkénti olajár nem fogja meghaladni a száz dollárt, de ez még a jövő zenéje.

Sajnos egyre többen kényszerülnek arra, hogy pihentessék autóikat, hiszen nincs már pénzük üzemanyagra. Már idén is majdnem tíz százalékkal esett vissza az üzemanyag fogyasztás a tavalyi év hasonló időszakához képest, és ez a folyamat egyre csak növekszik. A MOL már tizenegy százalékkal kevesebb üzemanyagot értékesített hazánkban az első háromnegyed évben a tavalyihoz képest. Ebben természetesen közrejátszik az üzemanyag-turizmus is, de nagyobb részét az emberek pénzhiánya okozza.

Az már csak hab a tortán, hogy jövőre már nem lesz kedvezményes, csúcsidőszakon kívüli autópálya matrica sem. Így a négynapos használati díj 1650 forintba fog kerülni, sarkallva ezzel az autósokat, hogy legalább a havi matricát megvegyék, ugyanis ez jobban megéri, ha valaki többet használja a pályákat. A büntetési díjtételek is növekedni fognak, így jobb lesz odafigyelni a pontos matricavásárlásra.