Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Érezd a különbséget!
A mai világban nagyon sokat számít, hogy kinek mit és mennyit fogyaszt a járműve. A mindennapi használatban álló gépkocsik az éppen aktuális üzemanyagárak mellett egyre nehezebben üzemeltethetők. A Ford erre ad egy jó megoldást a családnak.

Újabb változattal bővült a már jól ismert Mondeo család. A Ford ugyanis egyre jobb fejlesztéseket dob piacra, melyek a teljesítménynövekedésük ellenére sem fogyasztanak többet, sőt, egyre kevesebbet. Eddig a Mondeo csak háromféle TDCI motorral volt elérhető, azonban ez a tendencia most megváltozik.

Bár még csak Nyugat Európa egyes országaiban kapható az Econetic névre keresztelt modell, máris ódákat zengenek róla. Nagy, kényelmes, minden belefér, és keveset fogyaszt, mégpedig nagyon. Az idei modellfrissítés - úgy látszik - jót tett a Mondeonak. A külső változtatásokra nem igen adtak a fejlesztők, inkább csak ráncfelvarrás történt. Azért a LED-es nappali menetjelzők alapján már tudhatjuk, hogy új modellről van szó.

A motortérben azonban hatalmas változásokat tapasztalhatunk. Az 1,6 literes TDCI egység teljesítménye éppen megegyezik a gyengébbik, kétliteres aggregátéval, hiszen 115 lóerő. Nyomatéka sem kispályás, hiszen 270 Nm, ami rövidebb ideig egy kis (elektronika általi) nyomásnövekedésnek köszönhetően akár a 290 Nm-t is elérheti. A motorhoz hatsebességes sebességváltót kapcsoltak, melynek fokozatai hosszabbak az elődökénél. A fogyasztást természetesen le kellett csökkenteni, hogy vetélytársai lehessenek a Volkswagennek, és úgy tűnik sikerült is.

A Ford Mondeo ugyan egy decivel többet fogyaszt a Passat BlueMotion-nél, ám tíz lóerővel erősebb és húsz Newtonméterrel nyomatékosabb. A fogyasztáscsökkenést a váltón kívül a start-stop automatika, a fékenergia-visszanyerő rendszer, valamint az aktív hűtőrács segíti. Ez utóbbi nagyon érdekes szerkezet, hiszen nem csak a motor gyorsabb felmelegedéséért felelős, hanem a légellenállást is csökkenti. Az elektronika által vezérelt rács ugyanis csak akkor nyit ki, ha a motor hűtése azt igényli, ellenkező esetekben mindig zárva van.

A futóművön szintén változtattak valamelyest, hiszen a hasmagasságot a jobb légellenállás miatt közelebb vitték a földhöz, és ráadásként kisebb gördülési ellenállású gumikat alkalmaztak. Ezek együttesével sikerült elérni a száz kilométerenkénti 4,3 literes átlagfogyasztást, ami egy ekkora járműhöz képest hatalmas teljesítménynek tűnik.

Idén hazánkban még csak a kétliteres dízelmotorral szerelt változat kapható, ám jövőre a kereskedésekbe kerülhet az 1,6 litere erőforrással büszkélkedő változat is.