Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Go Trabi Go!
A szocialista éra jármű remekeit nem kell bemutatni. Nem túl sok típust kellene felelevenítenünk, hiszen a választék elég szűkös volt. Ennek ellenére szerettük őket, a mindennapi életünk részévé váltak. Vajon vennénk újra Trabantot?

Ez becsapós kérdés volt. Persze hogy nem. Füstöl, büdös, kényelme pedig a nullával egyenlő. Akkoriban persze más volt a helyzet, hiszen a szűkös választék kényszert szült. Azonban nosztalgiázni mindenki szeret, tavaly is rengetegen voltak a szocialista járművek találkozóján. Mindenki örömmel nézegette a rengeteg autót és motort, hiszen a régmúlt időket idézték fel bennünk. Talán erre az érzésre apellálva, a németek tervei között szerepel a Trabant újbóli gyártásba küldése.

Nem kell megijedni, nem a 3,1 milliós darabszámban készült kétütemű szériáról van szó. Egy teljesen új változat készült, a prototípust már 2009 őszén bemutatták. Hasonlít egy MINI-re, ám mégis trabantos formát kapott. Csapott tetővel, háromajtós kombi kivitelével még mindig ellopja a rajongók szívét. A legnagyobb újdonság azonban az, hogy nem a pöfékelő kéthengerest, hanem egy hatvannégy lőerős villanymotort kapott. Ez már jobban húz, és 130 km/h-s végsebességre is képes. Állítólag normál használat mellett hatótávolsága elérheti a százhatvan kilométert egyetlen feltöltéssel, ám jól tudjuk, hogy minden gyártó képes túlbecsülni termékét...

A belső tér lényegesen szebb az elődnél, a központi műszeregység azonban megmaradt egyetlen órának. Bilikék színe ismét ámulatba ejti a rajongókat, fekete-fehér kárpitja pedig igazán jó választás volt. Az alkatrészekben több típust is felfedezni vélhetünk, ez azért lehetséges, mert a gyártó olyan autót szeretett volna készíteni, amelyhez nem kell egyedi alkatrészeket készíttetni alacsonyan tartva ezzel a költségeket. A tetőn napelemek ékeskednek, melyek 120 watt összteljesítménye besegít a szervokormányba is.

Egyszóval a prototípus készen áll a gyártásra, azonban magas bekerülési értéke miatt senki sem mer mögé állni. A gyártó ugyanis azt mondja, hogy minimum húszezer euróba kerülne egyetlen darab elkészítése, ez azonban nagyban függ a gyártott mennyiségtől is. Az előd azért lett népszerű, mert olcsó ára és karbantarthatósága ellensúlyozta gyenge felszereltségét. Az új típus azonban egyelőre várat magára, s bár gyártásra készen áll, a pénzügyi források még nincsenek rendezve.

Ha egyszer elkészül, bizonyára csak második, családi autóként fognak rá gondolni, vagy cégek prezentációs flottadarabként fogják üzemeltetni ezt a környezetbarát, szerethető járművet.