Ez becsapós kérdés volt. Persze hogy nem. Füstöl, büdös, kényelme pedig a nullával egyenlő. Akkoriban persze más volt a helyzet, hiszen a szűkös választék kényszert szült. Azonban nosztalgiázni mindenki szeret, tavaly is rengetegen voltak a szocialista járművek találkozóján. Mindenki örömmel nézegette a rengeteg autót és motort, hiszen a régmúlt időket idézték fel bennünk. Talán erre az érzésre apellálva, a németek tervei között szerepel a Trabant újbóli gyártásba küldése.
Nem kell megijedni, nem a 3,1 milliós darabszámban készült kétütemű szériáról van szó. Egy teljesen új változat készült, a prototípust már 2009 őszén bemutatták. Hasonlít egy MINI-re, ám mégis trabantos formát kapott. Csapott tetővel, háromajtós kombi kivitelével még mindig ellopja a rajongók szívét. A legnagyobb újdonság azonban az, hogy nem a pöfékelő kéthengerest, hanem egy hatvannégy lőerős villanymotort kapott. Ez már jobban húz, és 130 km/h-s végsebességre is képes. Állítólag normál használat mellett hatótávolsága elérheti a százhatvan kilométert egyetlen feltöltéssel, ám jól tudjuk, hogy minden gyártó képes túlbecsülni termékét...
A belső tér lényegesen szebb az elődnél, a központi műszeregység azonban megmaradt egyetlen órának. Bilikék színe ismét ámulatba ejti a rajongókat, fekete-fehér kárpitja pedig igazán jó választás volt. Az alkatrészekben több típust is felfedezni vélhetünk, ez azért lehetséges, mert a gyártó olyan autót szeretett volna készíteni, amelyhez nem kell egyedi alkatrészeket készíttetni alacsonyan tartva ezzel a költségeket. A tetőn napelemek ékeskednek, melyek 120 watt összteljesítménye besegít a szervokormányba is.
Egyszóval a prototípus készen áll a gyártásra, azonban magas bekerülési értéke miatt senki sem mer mögé állni. A gyártó ugyanis azt mondja, hogy minimum húszezer euróba kerülne egyetlen darab elkészítése, ez azonban nagyban függ a gyártott mennyiségtől is. Az előd azért lett népszerű, mert olcsó ára és karbantarthatósága ellensúlyozta gyenge felszereltségét. Az új típus azonban egyelőre várat magára, s bár gyártásra készen áll, a pénzügyi források még nincsenek rendezve.
Ha egyszer elkészül, bizonyára csak második, családi autóként fognak rá gondolni, vagy cégek prezentációs flottadarabként fogják üzemeltetni ezt a környezetbarát, szerethető járművet.