A több millió lakossal büszkélkedő nagyváros első lépésként csak kétszáz darab busz beszerzését tervezi, ám nyolc éven belül szeretnék lecserélni az egész gépjárműállományt. Ezzel szeretnék a kőolajfüggést lecsökkenteni, valamint a környezetet megóvni. A biogáz- hajtás nem igen jöhetett szóba, hiszen abból nincs túl sok az országnak, azonban etanolból annál inkább. Brazília ugyanis a világ legnagyobb etanol alapú üzemanyaggyártója, és bolygónk megújuló üzemanyagainak kilencven százalékát ő termeli.
A domináns üzemanyag tehát a bioetanol lesz, melyet az ország a nyolcvanas évek óta hatalmas mennyiségben állít elő cukornádból, és az üzemanyag kutaknál milliónyi autós veheti igénybe a bioüzemanyagokat. Azonban a világon csak egyetlen cég gyárt erre az üzemanyagra buszokat, mégpedig a Scania. Ők már a nyolcvanas évek közepén együttműködésre léptek a Stockholmi Regionális Közlekedési Vállalattal és közösen fejlesztették ki az etanollal hajtott buszokat.
A brazil nagyváros első lépésként tesztüzemben használta a buszokat több évig, abban pedig rengeteg cég részt vett; többek között a felépítménygyártók, a Sao Paulo-i egyetem mérnökei, a bioüzemanyag gyártó cégek, az üzemeltetők, valamint a közlekedési hatóság emberei is. Eljött az az idő, hogy elkezdjék lecserélni gépjárműállományukat. Kétszáz busszal kezdik, majd 2018-ig mind a tizenötezer járművet ki szeretnék cserélni az újabb típusra.
Természetesen a hazai ipart erősítve minden buszt Brazíliában gyártanak majd le. A Scania brazíliai gyárában az alvázak összeszerelésére kerül sor, a karosszériát viszont egy helyi vállalat készíti majd el. A közlekedést sokkal tisztábbá és olcsóbbá tevő járművek természetesen a legmodernebb technológiákkal vannak felszerelve, így akár két évtizeden keresztül is szolgálhatják Sao Paulo tömegközlekedését.
Ezek a buszok már több városban bizonyságot adtak képességeikről, hazánkban is teszteltek hasonlókat, például három évvel ezelőtt Kaposvárott. Akkor is jelesre vizsgáztak, és megmutatták országnak-világnak, hogy lehet ezt alternatív módon is csinálni.