Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Brazil Scania
Brazília nem a leggazdagabb ország ugyan, de nagyon sokat költ a környezetvédelemre. A Sao Paulo-i tömegközlekedésben jelenleg több mint tizenötezer busz vesz részt, melyeket szeretnének lecserélni alternatív hajtásúakra.

A több millió lakossal büszkélkedő nagyváros első lépésként csak kétszáz darab busz beszerzését tervezi, ám nyolc éven belül szeretnék lecserélni az egész gépjárműállományt. Ezzel szeretnék a kőolajfüggést lecsökkenteni, valamint a környezetet megóvni. A biogáz- hajtás nem igen jöhetett szóba, hiszen abból nincs túl sok az országnak, azonban etanolból annál inkább. Brazília ugyanis a világ legnagyobb etanol alapú üzemanyaggyártója, és bolygónk megújuló üzemanyagainak kilencven százalékát ő termeli.

A domináns üzemanyag tehát a bioetanol lesz, melyet az ország a nyolcvanas évek óta hatalmas mennyiségben állít elő cukornádból, és az üzemanyag kutaknál milliónyi autós veheti igénybe a bioüzemanyagokat. Azonban a világon csak egyetlen cég gyárt erre az üzemanyagra buszokat, mégpedig a Scania. Ők már a nyolcvanas évek közepén együttműködésre léptek a Stockholmi Regionális Közlekedési Vállalattal és közösen fejlesztették ki az etanollal hajtott buszokat.

A brazil nagyváros első lépésként tesztüzemben használta a buszokat több évig, abban pedig rengeteg cég részt vett; többek között a felépítménygyártók, a Sao Paulo-i egyetem mérnökei, a bioüzemanyag gyártó cégek, az üzemeltetők, valamint a közlekedési hatóság emberei is. Eljött az az idő, hogy elkezdjék lecserélni gépjárműállományukat. Kétszáz busszal kezdik, majd 2018-ig mind a tizenötezer járművet ki szeretnék cserélni az újabb típusra.

Természetesen a hazai ipart erősítve minden buszt Brazíliában gyártanak majd le. A Scania brazíliai gyárában az alvázak összeszerelésére kerül sor, a karosszériát viszont egy helyi vállalat készíti majd el. A közlekedést sokkal tisztábbá és olcsóbbá tevő járművek természetesen a legmodernebb technológiákkal vannak felszerelve, így akár két évtizeden keresztül is szolgálhatják Sao Paulo tömegközlekedését.

Ezek a buszok már több városban bizonyságot adtak képességeikről, hazánkban is teszteltek hasonlókat, például három évvel ezelőtt Kaposvárott. Akkor is jelesre vizsgáztak, és megmutatták országnak-világnak, hogy lehet ezt alternatív módon is csinálni.