A globális felmelegedés és az emelkedő üzemanyagárak egyre nagyobb problémát jelentenek az emberiség számára. A megoldások már régen megvannak, egyre többen hisznek az elektromos meghajtású járművekben. Létjogosultságuk valóban nagy, ám elterjedésüket akadályozza a kiépítetlen infrastruktúra.
Japánban már tesztelik azt a töltőállomást, amely napelemek segítségével működik. A Honda mérnökei kitalálták, miként lehetne pusztán a Nap energiájával ilyen állomásokat létrehozni. A gondolat abból eredt, hogy egyre nagyobb mennyiségben gyártanak tisztán elektromos, illetve hibrid meghajtású járműveket a szigetországban. Az olajtüzelésű erőműveket pedig széntüzelésűekkel felváltani nagy badarság lenne, hiszen a beruházások csak több évtized alatt térülnének meg, ráadásul a szénkészletek is fogynak, így ezen a téren akár tíz éven belül is várhatók korlátozások.
Honnan is érkezhetne tehát ingyen energia, ha nem a Napból. Ki kell használni minden egyes napsugarat, amely a Földre vetül. A Honda már a harmadik nagyvárosban indította el Elektromos Jármű Tesztelési Programját -írja az sg. Reményeik szerint képesek lesznek megalkotni azt a rendszert, amely kényelmesen, alacsony szén-dioxid kibocsátás mellett a háztartásokat, vagy akár a nagyobb közösségeket is képes ellátni energiával.
Természetesen a töltőállomások nem csak a személyautóknak nyújtanak szolgáltatást, hanem az elektromos robogóknak, a mozgássérültek elektromos járműveinek, valamint az idősebbek elektromos közlekedési eszközeinek is. Jelenleg is folyik a töltőállomások tesztüzeme, a Honda mérnökei azt vizsgálják, hogy az egyes állomások energiahatékonysága milyen mértékben és hogyan fokozható. Többféle töltési mód közül lehet választani. Lehet normál töltést kisebb feszültségről és áramerősségről, de szintén lehet gyorstöltést alkalmazni magasabb feszültségről és áramerősségről.
A jövőben a japán gyártó szeretné az Egyesült Államokban is bevezetni a töltőállomásait, azonban határidőkről egyelőre nem beszélnek, hiszen csak a tökéletes felhasználhatóság kialakítása után lehet versenyképes a rendszer.