Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Szériaprobléma a mi autónknál
Az autóipari cégek visszahívásai manapság egyre gyakoribb eseménynek számítanak. Garanciaidőn belül, illetve azon túl is keletkezhetnek hibák, melyek az autó biztonságos használatát akadályozzák. A magyar Suzuki sem kivétel már többé.

Az 1997 és 2003 között gyártott magyar Suzuki Swifteknek úgy tűnik, futómű problémájuk akadt. Azoknál a modelleknél, amelyek magyar gyártású lengéscsillapítóval lettek szerelve, a rozsdásodás miatt a csonkállványt a lengéscsillapítóhoz rögzítő fülek leválhatnak, a kerekek pedig kifordulhatnak. A 124375 darab Swiftet érintő problémát állítólag a néhány éve megszűnt Berva Finommechaniai Rt. által készített csillapítók okozzák. A kerekeket kitekerve bárki ellenőrizheti, hogy milyen alkatrész van az autójába építve. Ha „BERVA EGER HUNGARY" ékeskedik rajta, azt biztosan ki kell cserélni.

A cseréről minden tulajdonost levélben értesítenek, a japán alkatrészre való cserét pedig a gyártó költségein elvégzik. Ha valaki le akarja ellenőrizni, hogy járműve a listán van-e, az vegye elő a forgalmi engedélyét, és nézze meg az alvázszámot a következők szerint: ha az ön autója 1.0 motorral van szerelve, és az utolsó hat karakter 317151 és 908872 között van vagy 1.3 motorral van szerelve, és az utolsó hat karakter 316394 és 908619 között van vagy 1.6 motorral van szerelve, és az utolsó hat karakter 320947 és 842813 között van, akkor az ön autója is beletartozik a hibás szériába.

Sokan nem szeretik a Suzukit, mert papírautónak tartják, és kapva kapnak az alkalmon, hogy lejárathassák. Pedig nincs igazuk. Akinek ilyen autója van, az jól tudja, hogy jobban törik az átlagosnál, de az utasok biztonságáról akkor is megfelelően gondoskodik. Ráadásul a Swiftnek soha sincsen semmi baja, csak a kötelező elemeket kell kicserélni, ezt pedig szinte egyetlen mai márka sem tudja felülmúlni. A cserélendő alkatrészek pedig annyira olcsók, hogy már jóformán pénzbe sem kerülnek.

A gyártót pedig csak a dicséret illeti, hiszen a kispénzű embereknek is elérhetővé tett egy olyan autót, amely rettentő keveset fogyaszt, megy, mint a meszes, és fenntartási költsége elenyésző. Minden gyártónak megvannak a maga gyártási hibái, a Suzukiról eddig még nem sokat hallottunk. Ráadásul a rozsda teszi tönkre az alkatrészeket, ami a magyar utakon nem is csoda. A két lengéscsillapító átlagosan negyvenezer forintot kóstál, és tizenhárom év múltával ki kell cserélni. Na bumm. Más autóban ötször ennyibe kerül, és négy évet nem bír ki. A gyártó pedig mindent megtesz még bőséggel a garanciaidőn túli alkatrész meghibásodások elkerülése érdekében is.

Igazán semmi panaszunk nem lehet a régi Swiftekre, hiszen megbízhatóak, kényelmesek, és bárhová elvisznek gond nélkül. Aki pedig csak kacatnak tartja, az vegyen ugyanennyiért használt nyugatit, és költse rá a gatyáját is...