A Mercedes-Benz már évek óta gyártja a legkülönbözőbb kategóriákban teherjárműveit és buszait. Az amúgy is borsos árú alapverziók nem adnak akkora luxust, mint amekkorát egy egyedi szériás kivitel nyújthat. A Mercedes-Benz Manhattan kereskedőház az egyetlen, amely forgalmazni fogja azt a modellt, ami a nemrég feltámadt Maybach óriásverziójaként is megjelenhetne.
A Park Avenue-i kereskedő nagy sikerre számíthat a jövőben, hiszen kizárólagos forgalmazója a luxusbusznak. Márpedig Észak-Amerikában nagy kultusza van a csillagos modelleknek... A jármű alapját a Sprinter Maxi adta, melyet mind külsőleg, mind pedig belsőleg teljesen átszabott az amerikai cég. A könnyűfém kerekek mellett találhatunk rajta egyedi első, illetve küszöb szpoilereket, valamint sötétített ablakokat, és 270 fokban nyíló csomagtér ajtókat. A fekete fényezés nagyon passzol a busz egyéniségéhez, az FBI vezető tisztségviselői is megirigyelnék.
A busz belső tere igazi meglepetéseket tartogat. Nem kell összegörnyednünk, még egy átlagon felüli magassággal megáldott ember is kényelmesen kóricálhat az utastérben. A kilencüléses modell hátsó traktusa egy három személyes kanapé, amely igény szerint fekhellyé is alakítható. A fotelek szó szerint az Enterprise parancsnoki székeivel vetekszenek egytől egyig vajbőrrel bevonva, forgathatóan, fűtéssel és masszírozó funkcióval is ellátva. A nyolcvankét centiméteres LCD televízión keresztül nézhetjük a műholdas TV adást, vagy hallgathatunk rádiót a beépített HiFi segítségével, de nagy sebességgel, Wi-fi-n keresztül is internetezhetünk. A nyári melegben többzónás klímarendszer gondoskodik a megfelelő hőmérsékletről az egész hátsó utastérben.
A buszt egyetlen motorral lehet csak kapni, mégpedig a V6-os, háromliteres, 190 lóerős és 440 Nm-es forgatónyomatékra képes dízel aggregáttal. A rengeteg beépített kütyü éppen elég többletet ad a kocsi önsúlyához, ezért szükséges az erősebb motor.
A Sprinter alapmodellje nagyjából nyolc és fél millió forintnak megfelelő dollármennyiségért kapható, ám ez csak egy üres teherautó. A felszerelésekkel együtt a busz ára már meghaladja a negyven millió forintot, ami azért - véleményünk szerint- egy kissé borsos. Igaz, a milliárdosoknak amúgy sem számít a pénz, belőlük pedig van egy pár darab szerte Amerikában.