Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Magánkezekben a fővárosi közlekedés
Budapest tömegközlekedése nem éppen úgy működik, ahogyan annak kellene. A szmogriadóval kapcsolatos híradások arra sarkallják az embereket, hogy járjanak tömegközlekedéssel, hiszen az sokkal kevésbé szennyező. De a buszállományt nem kellene lecserélni?

Kibújt a szög a zsákból. Úgy tűnik, megoldást találtak a BKV folyamatosan veszteséges üzemelésére. Ez pedig nem más, mint az Európai Unió által előírt, ám hazánkban mindenki által rettegett kiszervezés. Botrányok egész sora kísérte ugyanis a közösségi buszcégek, legfőképp a Volán társaságok eddigi járatkiszervezéseit. A főváros ennek ellenére bízik a sikerben.

Az uniós szabályok egyre jobban sürgetik a pályázatok útján történő szolgáltató választás lehetőségét. A főváros vezetése szentül hiszi, hogy tisztességes úton is be lehet vonni az üzletbe alvállalkozókat, mégpedig úgy, hogy mindenki jól járjon. A főváros nyakáról levennék a terhet, az alvállalkozók gazdaságosan üzemeltetnék buszaikat, az utasoknak sem kellene többet fizetniük, mint eddig, ráadásul az újabb járművekkel tisztulhatna Budapest levegője is.

Mivel a Volán társaságoknál felfüggesztett járatkiszervezések nemsokára újból elindulhatnak, így a BKV felettes szervezete, a BKK Zrt. (Budapesti Közlekedési Központ) is egyre nagyobb mértékben szervezheti ki buszjáratait. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerint már az idei év elején elfogadhatja a parlament az új személyszállításról szóló törvényt. A szabályozás ugyanis befogadja az uniós jogszabályok által már jól ismert megrendelő szervezet fogalmát. Már 2011 második felétől megindulhatnak a versenyeztetésekről szóló döntések.

Többen azt rebesgetik, hogy a budapesti kiszervezésekhez hasonlóan nagyobb városok is szeretnének hasonló, megrendelő szervezetet létrehozni. Így Magyarország is eleget tudna tenni az Európai Unió szabályozásainak, és szabad verseny alakulhatna ki a tömegközlekedésben. Azon kérdésekről, hogy a díjazási rendszer közös lesz-e, vagy szolgáltatónként kell majd jegyet, illetve bérletet vásárolni, egyelőre nem lehet tudni. Hogy ez kinek lesz jó, azt egyelőre szintén a jövő zenéje. Reméljük, hogy mindenki elégedetten utazik majd a tömegközlekedéssel, bár valljuk be, ez egy kissé utópisztikus.