Kibújt a szög a zsákból. Úgy tűnik, megoldást találtak a BKV folyamatosan veszteséges üzemelésére. Ez pedig nem más, mint az Európai Unió által előírt, ám hazánkban mindenki által rettegett kiszervezés. Botrányok egész sora kísérte ugyanis a közösségi buszcégek, legfőképp a Volán társaságok eddigi járatkiszervezéseit. A főváros ennek ellenére bízik a sikerben.
Az uniós szabályok egyre jobban sürgetik a pályázatok útján történő szolgáltató választás lehetőségét. A főváros vezetése szentül hiszi, hogy tisztességes úton is be lehet vonni az üzletbe alvállalkozókat, mégpedig úgy, hogy mindenki jól járjon. A főváros nyakáról levennék a terhet, az alvállalkozók gazdaságosan üzemeltetnék buszaikat, az utasoknak sem kellene többet fizetniük, mint eddig, ráadásul az újabb járművekkel tisztulhatna Budapest levegője is.
Mivel a Volán társaságoknál felfüggesztett járatkiszervezések nemsokára újból elindulhatnak, így a BKV felettes szervezete, a BKK Zrt. (Budapesti Közlekedési Központ) is egyre nagyobb mértékben szervezheti ki buszjáratait. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerint már az idei év elején elfogadhatja a parlament az új személyszállításról szóló törvényt. A szabályozás ugyanis befogadja az uniós jogszabályok által már jól ismert megrendelő szervezet fogalmát. Már 2011 második felétől megindulhatnak a versenyeztetésekről szóló döntések.
Többen azt rebesgetik, hogy a budapesti kiszervezésekhez hasonlóan nagyobb városok is szeretnének hasonló, megrendelő szervezetet létrehozni. Így Magyarország is eleget tudna tenni az Európai Unió szabályozásainak, és szabad verseny alakulhatna ki a tömegközlekedésben. Azon kérdésekről, hogy a díjazási rendszer közös lesz-e, vagy szolgáltatónként kell majd jegyet, illetve bérletet vásárolni, egyelőre nem lehet tudni. Hogy ez kinek lesz jó, azt egyelőre szintén a jövő zenéje. Reméljük, hogy mindenki elégedetten utazik majd a tömegközlekedéssel, bár valljuk be, ez egy kissé utópisztikus.