A BMW legújabb fejlesztése, a Vision Efficient Dynamics, vagyis a VED koncepció hatalmas sikert aratott a Frankfurti Motorshown. Futurisztikus külseje teljesen új BMW-s irányvonalat követ, ennyire kirívó tanulmánnyal talán még soha nem rukkolt elő a bajor autógyártó.
A legnagyobb fájlmegosztó portálon már megtekinthető az a video, amelyen menet közben is látható a jármű. A szalonon való bemutatást követően úgy tűni, a németeknek nem igazán tetszettek az ajtók, illetve a motorháztető, ugyanis a filmen látható modell kissé más, mint elődje.
A 2+2 üléses jármű egyébként teljesen új elgondolás szerint készült. A karosszériájának szériagyártása igazi fejtörést okozhatott a mérnöki gárda körében. Ettől több alakváltozást, kerek és szögletes idomot nem is lehetne egy autóba belezsúfolni. Az ajtók felfelé nyílnak, a légellenállási tényező hibátlan. Az autó saját tömegén azért lehetett volna faragni, hiszen 1400 kg-ot nyom.
Az érdekesebb rész azonban a motorháztető alatt bújik meg. Ott ugyanis egy másfél literes, háromhengeres, turbódízel erőforrás lakozik, ami pont úgy nézhet ki, mint egy félbevágott háromliteres, hathengeres dízelmotor a hármas szériából. De ez még nem a jéghegy csúcsa. Ugyanis villanymotorok is vannak az autóban, melyek a dízellel együtt 356 lóerős teljesítményre képesek. A kocsi nyomatéka pedig 800 Nm, ami már elégséges a nagyobb tömeg mozgatásához is.
Nem is akárhogyan. A százas sprintet 4,8 másodperc alatt abszolválja, végsebessége pedig 250 km/h-nál korlátozódik.
A 100g/km-es szén-dioxid kibocsátás szinte tökéletesek mondható egy ilyen teljesítményű autónál. Tisztán elektromos hajtással harminc kilométert képes megtenni, ám ezután bekapcsol a hibrid erőforrás, és a megtehető út hossza több mint hatszáz kilométer megtételét teszi lehetővé. Mindeközben az autó 3,7 liter gázolajjal beéri száz kilométerenként. Ez nagy szó a majdnem négyszáz lóerős teljesítmény mellett. A gyártó szerint a 85 kilogramm tömegű akkumulátorcsomag feltöltése a hálózatról két és fél órát vesz igénybe.
Bár a kocsi szériagyártását 2013-ra tervezik, nem valószínű, hogy népautó lesz belőle. Az ára ugyanis pokolian magas lesz, 173 725 euró.