Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
VED
Már többször is hallottunk róla, hogy lesz ilyen, meg azt, hogy milyen jó, ám eddig semmi konkrét nem derült ki róla. Azonban most már birtokában vagyunk az adatoknak, sőt, már kémvideo is készült róla.

A BMW legújabb fejlesztése, a Vision Efficient Dynamics, vagyis a VED koncepció hatalmas sikert aratott a Frankfurti Motorshown. Futurisztikus külseje teljesen új BMW-s irányvonalat követ, ennyire kirívó tanulmánnyal talán még soha nem rukkolt elő a bajor autógyártó.

A legnagyobb fájlmegosztó portálon már megtekinthető az a video, amelyen menet közben is látható a jármű. A szalonon való bemutatást követően úgy tűni, a németeknek nem igazán tetszettek az ajtók, illetve a motorháztető, ugyanis a filmen látható modell kissé más, mint elődje.

A 2+2 üléses jármű egyébként teljesen új elgondolás szerint készült. A karosszériájának szériagyártása igazi fejtörést okozhatott a mérnöki gárda körében. Ettől több alakváltozást, kerek és szögletes idomot nem is lehetne egy autóba belezsúfolni. Az ajtók felfelé nyílnak, a légellenállási tényező hibátlan. Az autó saját tömegén azért lehetett volna faragni, hiszen 1400 kg-ot nyom.

Az érdekesebb rész azonban a motorháztető alatt bújik meg. Ott ugyanis egy másfél literes, háromhengeres, turbódízel erőforrás lakozik, ami pont úgy nézhet ki, mint egy félbevágott háromliteres, hathengeres dízelmotor a hármas szériából. De ez még nem a jéghegy csúcsa. Ugyanis villanymotorok is vannak az autóban, melyek a dízellel együtt 356 lóerős teljesítményre képesek. A kocsi nyomatéka pedig 800 Nm, ami már elégséges a nagyobb tömeg mozgatásához is.
Nem is akárhogyan. A százas sprintet 4,8 másodperc alatt abszolválja, végsebessége pedig 250 km/h-nál korlátozódik.

A 100g/km-es szén-dioxid kibocsátás szinte tökéletesek mondható egy ilyen teljesítményű autónál. Tisztán elektromos hajtással harminc kilométert képes megtenni, ám ezután bekapcsol a hibrid erőforrás, és a megtehető út hossza több mint hatszáz kilométer megtételét teszi lehetővé. Mindeközben az autó 3,7 liter gázolajjal beéri száz kilométerenként. Ez nagy szó a majdnem négyszáz lóerős teljesítmény mellett. A gyártó szerint a 85 kilogramm tömegű akkumulátorcsomag feltöltése a hálózatról két és fél órát vesz igénybe.

Bár a kocsi szériagyártását 2013-ra tervezik, nem valószínű, hogy népautó lesz belőle. Az ára ugyanis pokolian magas lesz, 173 725 euró.