Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Jön a konkurencia
Kína rohamos fejlődése az autóipar területén is megmutatkozik. Amit Európa negyven év alatt vitt véghez, az nekik -bár sokszor kopírozással- tíz év alatt sikerült. A fejlődés már a hibrid és a tisztán elektromos járműveknél tart, melyek nagy konkurenciát jelenthetnek a nyugati cégeknek.

Az ázsiai ország gyártó rengeteget lemásoltak az európai márkákból. Igaz, legtöbbször sikerült is nekik, azonban a gyorsaság, a tapasztalatlanság, valamint a tömeggyártás miatt a minőséget nem sikerült magukévá tenni. Van azonban egy márka, amely nem maradhat ki a tipikus, kínai autógyártók közül, ez pedig a BYD.

A rövidítés a „Build Your Dreams", vagyis a valósítsd meg álmaidat kifejezésből ered. Eddig ők is mások által már megálmodott álmokat hoztak létre, ám most két, teljesen új járművel rukkoltak elő, melyek akár vetélytársaik is lehetnek a nemrégiben piacra dobott Chevrolet Volt-nak és a Nissan Leaf-nek. Sőt, az adatok alapján nem csak vetélytársaik lehetnek, de le is söpörhetik őket a színről. A cég által közzétett adatok alapján ugyanis messze meghaladják a neves gyártmányok képességeit.

Az egyik típus még ismeretlen a nagyközönség számára, a neve S6DM. Egy viszonylag átlagos külsejű szedánról van szó, mely alá hibrid hajtást raktak a kínaiak. De nem is akármilyet! Ugyanis a kétliteres benzinmotorral elől egy tíz kilowattos villanymotor áll összeköttetésben, amely az első kerekeket hajtja, hátul viszont egy hetvenöt kilowattos foglal helyet, az pedig a hátsókat tekeri. Érdekessége tehát összkerékhajtásában rejlik. A megtehető kilométerek száma pusztán elektromos hajtással a hatvanat is eléri, azonban a benzinmotor segítségével ez a szám az ötszázat is elérheti. Ez a jármű a Volt-nak lehet az ellenfele, annyi különbséggel, hogy összkerékhajtással van felszerelve.

A másik jármű e6-os névre hallgat. Ez lényegében egy ötajtós változat, és középkategóriásnak minősíthető. A teljesítményei azonban nem mondhatók mindennaposnak; jól megy, van benne erő, és hosszabb távot képes megtenni egyetlen töltéssel, mint bármely, Európában gyártott szériaautó. Végsebessége 140 km/h, háromszáz kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel, és az akkumulátorok regenerálása mindösszesen csak negyven percet vesz igénybe. A gyártó azt írja, hogy teljesen új fejlesztésű, hetvenkét kilowattórás lítium-ion egységek vannak beszerelve, melyek a legújabb fejlesztések eredményeiként születtek.

A járműveket valószínűleg a Detroit-i Motorshown fogják bemutatni a nagyközönségnek. Árukról egyelőre nem esett szó, de valószínűleg kenterbe fogják verni a jelenleg piacképes, elektromos verdákat.