Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Ez nem csak kacsa
Amikor egy dizájnernek semmilyen új ötlet nem jut az eszébe, olyankor visszanyúl a régi, jól bevált ötletekhez. A franciák talán legismertebb kisautója, a „kacsa", vagyis a 2CV még ma is kultuszautónak számít a gyűjtők körében.

A Citroën grafikusai már számítógépre vetették az új kacsát, a DS2-t. Persze sok mindenben eltér az elődtől, ám az alapelképzelés ugyanaz. Kissé púpos forma, apró, ám mégis tágas karosszéria, alacsony fogyasztás, de azért jó menetdinamika. Bár még csak számítógép képernyőkön láthatjuk, biztos, hogy a fiatalok körében nagy sikerre számíthat.

Formavilága elsőre kissé meghökkentő, hiszen nincs hozzá hasonló alakú jármű az autókínálatban. Púpos sárvédők, széles küszöbívek, hatalmas hűtőmaszk, valamint a viszonylag kis méretű első és hátsó lámpák egyértelműen az elődre emlékeztetik. Hossza mindössze 3,6 méter lesz, így a hölgyek is sokkal kényelmesebben tudnak majd parkolni vele. Természetesen sok más autóhoz hasonlóan ez is egy, már meglévő jármű alapjaira épül majd, ez pedig a C1. Többféle változatban szeretnék gyártani. Készülne vászontetővel, illetve üvegtetős kivitelben is.

A meghajtásáról benzinmotorok gondoskodnak majd. Két teljesítményfokozattal lesz kapható, az egyik hatvan lóerős, a másik pedig száz lóerős lesz. Az elődhöz hasonlóan ötajtós-négyüléses kivitelben készül majd, így a gyártó jelenlegi kisautó kínálatában fontos pozíciót tölt majd be, hiszen nincs más, hasonló kialakítású típusa. Riválisa lehet a Fiat 500-nak, a Mini Coppernek, illetve a VW Bogárnak, hiszen nem csak kicsi és fürge, de olcsó is lesz. Az árát nagyjából tízezer euróra becslik a gyártó szakemberei. A későbbiekben a gyártó nem csak benzinmotoros, hanem tisztán elektromos hajtású DS2-t is szeretne piacra dobni.