Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Fókuszban az elektromosság
Amerikában mindig előbb jelenik meg minden újdonság. A technika legújabb vívmányai is csak hónapokkal az ottani megjelenés után kaphatóak Európában. Az elektromos autók terén sincs ez másképp, hiszen ott már jövőre elérhető lesz a Ford Focus EV.

A jövő évi Focus elektromos kiadását már bemutatták. Ám nem a közelgő Detroiti Motorshown, hanem egy héttel előtte, Las Vegasban, a Consumer Electronics Shown. A cég egy kicsit fukarul bánt az adatokkal, hiszen jóformán csak az autó felépítéséről beszéltek, arról pedig, hogy mik a jellemzői, csak igen keveset árultak el.

Őszintén szólva a szedán változat nem tartozik a legmutatósabb járművek közé. Soha nem volt számunkra világos, hogy „odaát" -persze egy-két kivételtől eltekintve- miért kell mindig hétköznapi és unalmas autókat forgalmazni. Minden izgalmas Európából érkezik, nem is csoda, hogy akkora népszerűsége van Amerikában a tengeren inneni autóknak. Na de mindegy. Ők ezt kapják, ha szeretik, hadd vigyék.

Az autó krómozott hűtőmaszkja valahogy nem illik a képbe. A nyolcvanas évek végi amerikai Escortokat idézi fel. A kerekek valahogy túl picik a kasztnihoz képest; a kerékjárati ívek viszont szélesek hozzájuk. Egy kis esztétikai tuninggal egészen szép kis autót lehetne belőle varázsolni. Nézzék csak meg az ST alapjaira épített ötajtós változatot. Na az már valami!
Szépészeti beavatkozáson kívül más egyébről szó sem lehet. Itt nincs motortuning, legalábbis egyelőre. Ugyanis a jármű nem hibrid, hanem tisztán elektromos. Eljön még az az idő is, amikor majd a villanyverdákat fogják aszfaltszaggatókká alakítgatni, ez azonban még messze van, hiszen nagyon kevesen értenek az elektromos átalakításokhoz.

Szóval a beépített, 23 kWh-s akkumulátorcsomag saját folyadékhűtési rendszerrel van felszerelve, melyet egy külön vezérlőegység szabályoz. Ekkora mennyiségű energiatároló nem éppen a nagy távolságokhoz van kalibrálva. Vagy talán mégis? Egyetlen töltéssel a Ford 161 kilométert képes megtenni a gyártó adatai szerint. Ez persze egy piciny túlzás is lehet, de talán van benne valami.
Attól függően, hogy melyik hálózatra kötjük (110V vagy 220V) változik a töltési idő. A kisebb feszültséget használva egyetlen újratöltés akár tizenkét órán keresztül is eltarthat. Európai modelleknél ez majd csak hat órát vesz igénybe.

A kiterjesztett hatótávolság talán vonzóbbá teszi majd az autót, s bár Amerikában inkább a nagyobb távolságok a mérvadóak, városi használatra kiválóan alkalmas lesz.