Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Ha kell még kétszáz ló
Technikai újítás legyen a talpán, amely kenterbe tudja verni a Detroit-i autószalonon bemutatott Porsche 918 RSR Coupé-t. Egy igazi gyöngyszemről van szó, melybe minden bele van sűrítve, amit csak a Porsche ma megalkotni képes.

A Porsche 911 GT3 R Hybrid, valamint a Porsche 918 Spyder tökéletes házasságának gyümölcseként tekinthetünk rá. Mindent tud, amit egy mai autónak tudnia kell, vagy inkább még annál is többet. A német mérnökök valószínűleg vérbeli prototípusnak szánták, amellyel tesztelhetik agyafúrt találmányaikat, ugyanis mindent belesűrítettek egyetlen karosszériába.

A KERS bizonyára sokak számára ismerős lehet. A Forma 1-ben nem is olyan régen halálraítélt eszköz (bár idén lehet, hogy újra lesz) más autós sportágakban tovább élhet, nem véletlenül vettek egyet a Williams F1 Racing Team-től. A rendszer lényege, hogy az autó mozgási energiáját fékezéskor visszanyeri, mégpedig úgy, hogy egy nagyon komolyan csapágyazott lendítőkereket felpörgetnek akár harminchatezres percenkénti fordulatszámra, így amikor gyorsítani kell, az energiát visszatáplálják az első kerekeken elhelyezett, egyenként százkét lóerős villanymotorokba. A lendítőkerék egyelőre az anyósülés helyén helyezkedik el, bár a későbbiekben valószínűleg másik helyre kerül.

Hátul, természetesen egy V8-as motor helyezkedik el turbófeltöltőkkel felaggatva, amely egészen pontosan 563 lóerő leadására képes. A két villanymotorral együtt már elég tetemes teljesítménynek számít. A Porsche-nál ez a hibrid megoldás intelligens teljesítmény névre hallgat. Az erőt egy hatsebességes hosszanti tengelyelrendezésű, állandó forgású nyomatékváltóművel viszik át a kerekekre, amelyben erősített, egyenes fogazású fogaskerekek vannak.

Az autó kívül-belül csupa gyönyör és újdonság. A „kék króm" metál fényezés, a széles kerekek, a hatalmas légbeömlők igazán gazdaggá varázsolják a képet. Belül a barnára bőrözött sportülés, a terjedelmes, kapcsolókkal jócskán teletűzdelt középkonzol, valamint a vezeték keresztmetszetekben nem éppen híján lévő KERS uralja a teret. Talán ez a kocsi lehet jó példa arra, hogy a rengeteg újítás és tesztalkatrész ellenére is lehet ezt kulturáltan csinálni.

Azt egyelőre senki sem tudja, hogy lesz-e éles versenye az autónak, vagy valóban csak a tesztelés kedvéért készült, azt viszont egyértelműen megállapíthatjuk, hogy ezzel a fizimiskával akár már most mehetne a szalagra...