Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Gigászi piac
A világ legnagyobb autópiaca jelenleg Kínában van. A tavalyi évben mindent elsöprő eladási adatokkal számolhatott az ázsiai ország, hiszen az előző, gyengébb évhez képest tavaly harminckét százalékkal is több jármű talált gazdára.

A kínai autógyártók szövetsége, a CAAM szerint tavaly megközelítőleg tizennégymillió jármű talált gazdára az országban. Ez persze csak a személygépkocsik száma, a buszokkal illetve teherjárművekkel együtt ez több, mint tizennyolcmillió. Nem csak a belső eladások, hanem az export is bővült, hiszen 545 ezer darabot értékesítettek, ami hatvannégy százalékos növekedést jelentett 2009-hez képest.
Csak decemberben 1,3 millió személygépkocsit adtak el, aminek legfőbb oka a fővárosban, januártól bevezetett rendszámsorsolás volt. Egy korábbi cikkünkben már beszámoltunk róla, hogy a környezeti terhelést, valamint az utak túlterheltségét csökkentendő, a kínai hatóságok már csak meghatározott mennyiségű rendszámot hajlandók kiadni, nem véletlen, hogy decemberben az emberek kiürítették a szalonokat.

Kínában korábban egy gazdaságélénkítő csomagot vezettek be, mely a járművekre is vonatkozott. Az 1,6 literes hengerűrtartalommal, vagy attól kisebb motorokkal rendelkező gépkocsit vásárlók állami támogatásban részesültek, illetve azok is, akik vidéken az elavult járműveiket gazdaságosabbra, újabbra cserélték. Mivel a belső fogyasztást célozta meg a támogatási rendszer, a vásárlási kedv rettentően megemelkedett. Ez azonban hatalmas terhelést rótt a közlekedésre és a levegő minőségére egyaránt.

A szigorú szabályozások révén a kedvezményeket is visszavonták, így nem is csoda, hogy januártól csökkent a vásárlási kedv. Már most is látható az eladásokon, hogy a kereskedőknek nem lesz jó évük, ez pedig a gyártók kapacitásának visszafogásával járhat. Valószínűleg azonban nem fog veszélybe kerülni az országos eladási tendencia, ugyanis a középső régiók még csak most fejlődnek, ott még kevés az autó, vagyis jelentős piaci tartalékok vannak még a régióban.

Az ország területére telepített, külföldi autógyártók közül a General Motors érte el a legnagyobb sikert, hiszen csak 2010-ben 2,4 millió járművet értékesített. A második helyen a Volkswagen áll 1,9 millió eladott darabbal, őt követi a Hyundai és a Kia együttműködéséből született 1,1 millió jármű, végül pedig a Nissan, ami egymillió feletti eladásról számolt be. A többi autógyártó a bűvös szám alatt maradt, ám mindegyikük növelte eladási számait a tavalyi évben.