Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Emberi fűtőtestek
Nagyon jó ötletet adnak a fűtésre a svédek. A Stockholm főpályaudvara mellé épült irodaház fűtését ugyanis a pályaudvar feleslegessé vált hőjével oldják meg. Hasonlót már Franciaországban is láthattunk, amikor a metrómegálló hőjét használták fel egy tizenhét lakásos társasház fűtésére.

Biztosan mindenkinek feltűnt már, hogy amikor mondjuk vendégségben járt egy rokonánál, és egyetlen helységben többen tartózkodtak, hirtelen megemelkedett a szoba hőmérséklete. Ez a test hőjéből ered, ugyanis mi magunk is tökéletes fűtőtestek vagyunk. A kutatások szerint öt ember által leadott hőmennyiség megfelel egy egy kilowattos fűtőradiátor hő teljesítményének.

A norvégok tehát azt találták ki, hogy a főpályaudvar hulladék hőjét hasznosítani fogják. A napi szinten negyedmillió ingázó ember minden egyes mozdulatával többlet hőt bocsát ki, amely felfűti a pályaudvart. Néha már a harminc Celsius fokot is eléri a hőmérséklet, ez pedig kellemetlenül érinti az utasokat. A pályaudvart fenntartó cég ezért ventillátorokat szerelt fel, így a felesleges hő a szellőztetőrendszeren keresztül távozott a szabadba.

A tervezők kitalálták, hogy ha a szellőztetőrendszerbe hőcserélőt építenek, akkor az egy komplett irodaház fűtési igényét is kielégíthetik vele. Így a pályaudvarra telepített hőcserélőkkel vizet melegítenek, melyek bele vannak kötve a szemközti irodaház fűtési hálózatába. Ezzel a technológiával negyedével csökkenthetővé vált az irodaház energiafelhasználása. Az utasok sem fognak fázni, hiszen a meleg víz rendszer a pályaudvar fűtési rendszerébe is besegít.

Ezt a módszert már Párizsban is alkalmazzák, ahol egy metrómegálló hulladék hőjével egy komplett, tizenhét lakásos társasházat fűtenek. A kiépítés ebben az esetben azért is nem volt költséges, mert nem kellett külön alagutat ásni a csővezetékeknek, hiszen a házat saját alagút köti össze a metróval.

A szakemberek szerint olyan helyeken kell kiépíteni hasonló rendszereket, ahol hidegebbek a telek, és a földgáz nagyon drága. A jövőben tehát érdemes odafigyelni az ilyen megoldásokra, hiszen az energiahordozók ára rettenetes mértékben megemelkedhet.