Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kiváló elsőszülött
Nagy siker övezi a francia autógyártó, a Citroën „C" sorozatát. A kisebb méretű járművektől kezdve a családi autókon át a luxusautókig szinte mindenki megtalálhatja a magának megfelelőt. Most hazánkba is megjött a legkisebb változat, a C Zero, ráadásul tisztán elektromos hajtással.

Az aprócska jármű a Créative Technologie szellemében készült el. A városi, illetve elővárosi közlekedésre is kiválóan alkalmas kisautó a mindennapos munkahelyi ingázásra lett leginkább tervezve. Halk, elfeledteti a hétköznapok városi zaját, kényelmes és könnyedén kezelhető. Cégek számára, mint például önkormányzatoknak, óriásvállalatoknak is kiválóan alkalmas flotta kialakítása céljából. Az üzemeltetési költség mellette szól, hiszen megelégszik négyszáz forinttal száz kilométerenként. Ezt ma egyetlen szériajármű sem képes reprodukálni.

A C Zero az első európai képviselője a teljesen elektromos járművek csoportjának. Minden megvan benne, amit egy alacsony kategóriás gépkocsinak tudnia kell. Elektronikus stabilitási rendszer, légzsákok, klíma, érintőkijelző, Bluetooth, ... és még a csomagtere is 166 literes. 3,48 méter hosszú, tengelytávja pedig lehetővé teszi a kilenc méteren belüli fordulókört is. Hatótávolsága a beígért adatok ellenére csak százharminc kilométer lehet egyetlen töltéssel. Ez éppen megfelelő érték, hiszen az emberek kilencven százaléka nem tesz meg ennél többet a napi munkába járás közben.

A kis villanymotor tizenöt másodperc alatt gyorsítja fel a százas tempóra, végsebessége pedig 130 km/h környékén mozog. Akkumulátorát egy nyolcvannyolc cellás, tizenhat kilowattórás lítium-ionos csomag alkotja. Feltöltésére hálózati csatlakozó vehető igénybe, amely hat órát vesz igénybe. Ipari töltő is alkalmazható, ezzel fél óra alatt nyolcvan százalékban menetkésszé lehet tenni a kocsit, ám a gyártó ennek megvásárlását inkább olyan cégeknek ajánlja, akik flottát üzemeltetnek, ugyanis a töltő 125 Ampert képes leadni 400 V -os feszültségen, teljesítménye pedig 50 kW.

Az autó kényelmes, a hátul ülőknek még akkor is hatalmas hely marad, amikor a sofőr nem éppen alacsony. A műszerfal teljesen egyedi. A gyújtás ráadásától kezdve tájékoztatja a sofőrt, milyen szinten áll az akkumulátor töltöttsége. Abban az esetben, amikor az akkumulátor már az utolsókat rúgja, a minél hosszabb hatótávolság elérése érdekében a rendszer egy figyelmeztető üzenetet ír ki, majd lekorlátozza az autó képességeit. Innentől fogva nem lehet vele száguldozni, hiszen a teljesítményt is lecsökkenti.

A teljesen szén-dioxidmentes technológia manapság az egyik legnépszerűbb kisautóvá teheti külföldön. Ugyan már hazánkba is megérkezett, magas, 7,85 milliós alapára mellett azonban egyelőre nem sokan fogják választani. Hiszen jönnek a vetélytársak, például az egyre fejlettebb kínai márkák, melyek alacsony árukkal versenyképtelenné tehetik az összes európai márkát. Ha pedig a négyszáz forintos benzinárról beszélünk, egy középkategóriás autót vehetünk négymillió forintért, hatliteres fogyasztásukkal pedig a fennmaradó négymilliós különbözetből akár kétszázezer kilométert is megtehetünk, mire az elektromos autó alapárát elérjük.