Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Hidrogénnel a Föld körül
Mi mindent meg nem tesznek egy kis reklámért. A Mercedes-Benz például a Detroit-i autószalonon bejelentette, hogy a legújabb, sorozatgyártásra készülő, „B" osztályos, üzemanyagcellás autójával belevág egy világkörüli útba, amelyet 125 nap alatt szeretne teljesíteni.

Január 29.-én indulnak Stuttgartból a 125 naposra tervezett útra. Azért éppen ekkor, mert 1886-ban, azaz 125 évvel ezelőtt ezen a napon adta be Carl Benz szabadalmát az általa készített egyes számú motorizált járműre. A rengeteg hátráltató tényező (hőmérsékletingadozás, rossz minőségű utak, viharok, stb.) ellenére időben szeretnék befejezni a négy kontinenst átszelő utazást. Két fő céljuk van; az egyik, hogy megmutassák a világnak, hogy az üzemanyagcella elég érett ahhoz, hogy hosszú távon szolgáljon az emberiség jövőbeli közlekedési eszközeként, a másik cél pedig az, hogy kampányt indítsanak a hidrogén-töltő állomások világszerte történő elterjedése okán.

A német gyártó szerint egy ma gyártott, akkumulátorral hajtott, elektromos jármű nem lenne képes erre a feladatra. A legfőbb cél, akárcsak 125 éve, az automobil megjelenésekor, hogy üzemanyagtöltő állomásokat hozzunk létre. Biztosak benne, hogy a megfelelő partnerek segítségével meg fogják találni a megoldást arra, hogy a technológiában rejlő hatalmas lehetőségeket valamilyen módon kiaknázzák.

Az utazás tizennégy államon fog keresztül vezetni. Dél-Európából útjuk keresztülvezet Franciaországon, Spanyolországon és Portugálián, majd Észak-Amerikán, ahol átutazzák az Egyesült Államokat és Kanadát is. Ezt követően Ausztrália majd Ázsia következik. Kínából Kazahsztánon majd Oroszországon keresztül visz az út végül Észak-Európába, ahol július 3-án Mannheimbe fognak megérkezni.

Az egyik legnagyobb akadályukat, a töltőállomások hiányát úgy tűnik, sikerült leküzdeniük. Ugyanis legnagyobb partnerükkel, a Linde AG-val megállapodtak, hogy az biztosítja a tankolást szerte a világon. Rengeteg leányvállalata van, amelyek helyben el tudják intézni a tankolást, ahol pedig kietlen területek vannak, oda egy speciálisan erre a célra tervezett kamion juttatja el a hidrogént.

Az autó egyébként egyetlen töltéssel képes megtenni akár négyszáz kilométert is, feltankolása pedig rövid időt vesz csak igénybe. Természetesen bármilyen használatra alkalmas, az akkumulátorral hajtott elektromos járművekkel szemben nem csak városban, hanem vidéki, sőt külföldi utak során is kiválóan teljesít. Vadonatúj fejlesztésű hajtásrendszerrel van felszerelve, amelyet a hidrogéncella lát el energiával.